افشاگری از دلایل اخلال در ثبت‌نام وام ازدواج

پس از جلسه بین بانک مرکزی و کمیسیون اصل ۹۰، مشخص شد که اختلال و عدم امکان ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج و فرزند، به صورت عمدی بوده است.

به گزارش اکونگار به نقل از بنکر (Banker)، به گفته سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، بانک مرکزی یک هفته فرصت دارد تا سامانه را برای ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج و فرزند فعال کند.

مشکلات مربوط به دریافت وام‌ های فرزند و ازدواج به دلیل قرض‌الحسنه بودن آن‌ها نسبت به سایر وام‌ها بیشتر است.

صف سنگین متقاضیان وام ازدواج/ منابع ۸۰۰همتی چطور تامین می‌شود؟

یکی از اصلی‌ترین مشکلات در مرحله اول دریافت این تسهیلات، اختلالات گسترده و عدم امکان ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج و فرزند است.

این مشکل به‌طور مشخص به نظر می‌رسد که به‌طور عمدی از سوی بانک مرکزی و سامانه ثبت‌نام وام ازدواج و فرزند ایجاد شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به این سوال که مگر تا کنون سامانه مسدود بوده که باید تا یک هفته آینده باز شود؟ گفت:

سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزند ظاهرا یک سقف معینی دارد و وقتی سهمیه آن پر شود سامانه با اختلال همراه شده و قفل می شود.

بنا شده بانک مرکزی ظرفیتهای بانکها را در این حوزه مجددا بررسی کرده و اگر بانکی ظرفیت خالی داشته باشد امکان ثبت نام برای متقاضیان باز شود.

بعد از جلسه دیروز البته بانک مرکزی، وعده ثبت نام شبانه روزی از متقاضیان وام ازدواج را از طریق سامانه مذکور اطلاع رسانی کرد.

ثبت نام ۲۴ ساعته

معاون سیاستگذاری پولی بانک مرکزی گفته: با تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده، بزودی امکان ثبت‌‌نام اولیه متقاضیان در کلیه ساعات شبانه روز در سامانه ازدواج و فرزندآوری فراهم می‌شود.

شیریجیان گفته: با تدابیر اتخاذ شده، مشخصات متقاضی ذخیره می‌شود و پس از کلیه استعلام‌های لازم درصورت نبودن بانک عامل دارای اعتبار در زمان ثبت نام، در سامانه یک بانک به صورت ذخیره انتخاب می‌شود و متقاضی در فهرست ذخیره بانک عامل در این بانک قرار می‌گیرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد