بررسی نحوه اسپات ترید در اپلیکیشن صرافی ال بانک

معامله اسپات یا معامله نقدی یکی از ساده‌ترین انواع تراکنش‌های مالی است که در آن خرید یا فروش یک دارایی (مانند کالا، ارز، سهام یا ارز دیجیتال) به‌صورت فوری و نقدی و بر اساس قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شود.

به گزارش اکونگار،معامله اسپات یا معامله نقدی یکی از ساده‌ترین انواع تراکنش‌های مالی است که در آن خرید یا فروش یک دارایی (مانند کالا، ارز، سهام یا ارز دیجیتال) به‌صورت فوری و نقدی و بر اساس قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شود. به بیان بهتر، تحویل و پرداخت دارایی به‌سرعت و معمولاً در یک یا دو روز کاری صورت می‌گیرد. همچنین، قیمتی که در این معامله بر اساس آن خرید یا فروش انجام می‌شود، قیمت اسپات نامیده می‌شود و نشان‌دهنده ارزش فعلی دارایی در بازار است.

چند نکته کلیدی در مورد معاملات اسپات وجود دارند که به شرح زیر هستند:

-تسویه حساب فوری: برخلاف قراردادهای آتی یا اختیار معامله که تسویه آن‌ها در تاریخ مشخصی در آینده انجام می‌شود، در معاملات اسپات تسویه فوراً و معمولاً به صورت نقدی صورت می‌گیرد.

-قیمت اسپات: قیمتی که در بازار اسپات برای یک دارایی تعیین می‌شود، بر اساس عرضه و تقاضای فعلی بازار است.

-بازارهای رایج: معاملات اسپات در بازارهای مختلفی رایج است، از جمله بازار ارزهای خارجی (فارکس)، کالاهایی مثل نفت یا طلا، سهام و ارزهای دیجیتال.

ازآنجایی‌که صرافی ارز دیجیتال ال بانک، یکی از بهترین پلتفرم‌های خارجی معاملات ارز دیجیتال برای انجام اسپات تریدینگ است که ایرانیان هم می‌توانند از آن استفاده کنند و امکان انجام این معامله را از طریق اپلیکیشن موبایل خود فراهم کرده است، در ادامه، به آموزش روش انجام اسپات ترید در این اپ این صرافی می‌پردازیم.

لازم به اشاره است که برای شروع معاملات اسپات در صرافی ال بانک نیاز به ثبت نام در این صرافی دارید و می‌توانید با استفاده از آموزش ثبت نام در صرافی ال بانک روش ساخت حساب کاربری در وب‌سایت و اپلیکیشن ال بانک را به‌طور کامل یاد بگیرید.

یادآور می‌شویم که ال بانک به کاربران امکان فعالیت بدون احراز هویت را می‌دهد بنابراین شما می‌توانید تنها با تغییر آی پی و استفاده از یک آی پی مشخص که تغییر نمی‌کند از امکانات آن بهره بگیرید و اقدام به ترید در آن بکنید.

آموزش نحوه انجام اسپات ترید در اپلیکیشن صرافی ال بانک

۱.برای شروع، کافی‌ست در این اپلیکیشن Log In کنید و روی گزینه Trade در نوار پایین اپلیکیشن بزنید. سپس، روی گزینه Spot در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید. در زمان انجام این کار مطمئن شوید که به‌میزان کافی دارایی در دسترس در حساب کاربری خود دارید.

۲

۲.در گام دوم، جفت ارز دیجیتال مورد نظر خود را با کلیک کردن روی سه خط گوشه سمت راست اپلیکیشن انتخاب کنید. سپس با کلیک روی گزینه Limit نوع سفارش را از بین سه گزینه محدود، بازار و برنامه انتخاب کنید.

۳.در گام آخر، در صفحه ترید، حجم معامله و نوع آن را (خرید یا فروش) انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با کمک نوار درصدی که در تصویر مشخص شده است، حجم معامله را بر اساس دارایی موجود در حساب کاربری تنظیم کنید.

۳

اگر صرافی ال بانک بر حسب توضیحات داده شده از دید شما پلتفرم معاملاتی جذابی است، می‌توانید از آموزش صرافی ال بانک برای ایرانیان استفاده کرده و با امکانات، ابزارها و قابلیت‌های معاملاتی این صرافی بیشتر و بهتر آشنا شوید.

در پایان لازم است به این نکته پرداخت که در وبسایت خانه سرمایه، در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال گوناگون راهنماهای بسیار کاملی ارائه شده است که اگر قصد آشنایی با آن‌ها و مقایسه‌‌شان با صرافی ال بانک را دارید می‌توانید از آن‌ها بهره گرفته و در نهایت بر حسب نیازهای معاملاتی خود بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی که مناسب شما است را تشخیص داده و انتخاب کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال نقش مهمی در دستاوردهای هر تریدر از معاملات آن ایفا می‌کنند و مسلماً صرف زمان برای انتخاب یک صرافی کاربردی و کارآمد که ایمن باشد و البته مورد اعتماد بسیار ارزشمند است و نباید هرگز از آن صرفنظر کنید.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد