بازسازی غزه چقدر هزینه دارد؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بازسازی نوار غزه بیش از ۸۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

به گزارش اکونگار؛ الجزیره در گزارشی نوشت: دفتر رسانه‌های دولتی غزه نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی که با فرا رسیدن فصل زمستان با دو میلیون آواره فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه مواجه می‌شود، هشدار داد.

این اداره دولتی گفته است که 74 درصد چادرهای آوارگان غیرقابل استفاده شده است و 100 هزار چادر از 135 هزار چادر به دلیل فرسودگی نیاز به تعویض فوری دارند. همچنین بستن گذرگاه‌ها توسط اسرائیل مانع از ورود تقریبا 250 هزار چادر و کاروان شد.

بر اساس داده‌های بانک جهانی، تجاوز مداوم اسرائیل به غزه منجر به ویرانی‌های بزرگ شد و باعث شد بیش از یک میلیون نفر خانه‌های خود را از دست بدهند.

 همچنین نزدیک به 90 درصد از مراکز بهداشتی و درمانی به طور کامل یا جزئی تخریب شده است. مدارس و زیرساخت‌های نوارغزه نیز به بزرگترین منطقه آوار در جهان تبدیل شده است.

پیش از این، یک مطالعه توسط یک شرکت آمریکایی نشان داده بود که بازسازی نوار غزه بیش از 80 میلیارد دلار هزینه دارد. تنها آواربرداری بیش از 700 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

نتایج این مطالعه به شرح زیر بود:

  • جنگ غزه 42 میلیون تن آوار بر جای گذاشت که با این مقدار آوار می‌توان  بیش از 1.3 میلیون کامیون را پر کرد!
  • هزینه آواربرداری بیش از 700 میلیون دلار است و چندین سال طول خواهد کشد.
  • روند آواربرداری به دلیل وجود بمب‌ها، مین‌ها، موشک‌های منفجر نشده، مواد آلوده خطرناک، اجساد زیر آوار و همچنین دشواری یافتن مکان‌هایی برای دفع این حجم از آوار، پیچیده است.
  • بیش از 70 درصد از مسکن، بیمارستان‌ها، سایر تأسیسات، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌ها به طور کامل یا جزئی تخریب شده‌اند.
  • جنگ منجر به ویرانی اجتماعی شد که نتیجه آن از هم پاشیدگی خانواده‌ها بود. در این جنگ بیش از 17 هزار کودک را یتیم شدند.
  • ده‌ها هزار نفر خانواده‌های خود را از دست دادند و همچنین تخمین‌های سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از شهدای غزه مردان شاغل بودند.
از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد