چه کسانی برای حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان تصمیم می‌گیرند؟

در جلسه یکشنبه شب هیات دولت سه نفر از وزیران برای حضور در شورای حقوق و دستمزد انتخاب شدند.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیش از این در  جلسه علنی یکشنبه؛ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ مسلم صالحی را با ۲۲۳ رای و جبارکوچی نژاد را با ۲۰۰ رای به عنوان ناظران مجلس در شورای حقوق و دستمزد انتخاب کرده بودند.

به منظور ایجاد هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی، شورای حقوق و دستمزد با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، و دو نفر از وزرا که توسط هیئت وزیران انتخاب می‌شوند، تشکیل می‌شود. همچنین، دو نماینده از کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در این شورا حضور خواهند داشت.

تعلل دو ساله دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان

تمامی دستگاه‌های اجرایی، چه مشمول این قانون باشند و چه نباشند، موظفند پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در مراجع قانونی مربوطه درباره تعیین یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود یا هر نوع پرداخت جدید، مجوز شورای مذکور را دریافت کنند. مصوبات و تصمیمات این شورا پس از تأیید رئیس‌جمهور قابلیت اجرایی خواهند داشت.

بر اساس «تصویب‌نامه جایگزینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان عضو منتخب هیئت وزیران در شورای حقوق و دستمزد» مصوب ۲۳ تیر ۱۳۹۵، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو منتخب هیئت وزیران در این شورا منصوب می‌شود.

وظایف دبیرخانه شورای حقوق و دستمزد بر عهده سازمان مربوطه خواهد بود.

هیئت وزیران و سایر مراجع دارای اختیار تنظیم مقررات پرداخت، موظفند قبل از هرگونه تصمیم‌گیری نظر مثبت این شورا را اخذ نمایند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد