روند کوچک‌سازی بخش خصوصی را متوقف کنیم

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در شانزدهمین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایرانبر رمفع موانع پیش روی بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از اتاق ایران، دکتر حجت میرزایی، رییس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران،  رئیس اتاق ایران در  هیات نمایندگان که با حضور رئیس سازمان برنامه‌‌وبودجه برگزار شد به رفع موانع پیش روی بخش خصوصی تاکید کرد. 

تیغ قیمت‌گذاری دستوری برگلوی فعالان اقتصادی

دکتر حجت‌الله میرزایی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، تسهیل شرایط تأمین مالی بخش‌های تولیدی را خواستار شد و گفت: در نظام بانکی، روند تخصیص ارز و فعالیت بازار سرمایه، بخش خصوصی حذف شده و سیاست رسمی دولت زمینه این حذف را مهیا کرده است.

بر اساس اظهارات او، کوچک شدن بخش خصوصی همچنان ادامه دارد و از طرفی بخش قابل‌توجهی از سرمایه در گردش صرف امور جاری و از مسیر توسعه خارج شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران تصریح کرد: در تدوین بودجه و آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه هفتم باید نمایندگان اتاق ایران به بازی گرفته شوند. در این برهه باید قیمت‌گذاری را اصلاح کرد و در ایجاد بخش رگولاتوری مستحکم باشیم.

میرزایی ادامه داد: لازم است که بخش‌نامه‌های گمرکی را یک‌بار در سال صادر کنیم و نه هفتاد مرتبه؛ عملکرد غیرازاین به معنای غیرقابل پیش‌بینی کردن اقتصاد است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد