تسهیلات بانک‌ها چطور سهم عده‌ای خاص شد؟

نماینده مردم «شاهین شهر، میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر گفته می‌شود که بسیاری از تسهیلات بانکی صرف کارمندان بانک‌ها می‌شود اما بنده تصور می‌کنم ممکن است بخش عمده‌ای از این تسهیلات به افراد طبقات خاصی از مجموعه بانک‌ها پرداخت شود.

به گزارش اکونگار به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به دفاع وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره ارائه تسهیلات به کارمندان بانک‌ها با وجود فعالیت بسیاری از اقشار جامعه، گفت: ما در اینکه کارکنان بانک‌ها نیز می‌بایست به نوعی از لحاظ مباحث روزمره و معیشتی تامین شوند، بحثی نداریم.

نماینده مردم «شاهین شهر،میمه و برخوار» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال همواره مشکل ما و مخالفت‌هایی که ایجاد می‌شود، با تبعیضات رخ داده است.

خبرخوش برای کارمندان دولت/ حقوق کارکنان ۴۰درصد افزایش می‌یابد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکشی خود به حوزه انتخابیه و ملاقات مردمی در ۷ دفتر کاری، بیان کرد:۰ این ملاقات‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ بامداد انجام شد و بنده بیش از ۴۰۰ نفر مراجعه کننده داشتم و به جرات باید بگویم که یک سوم از این افراد تقاضای دریافت تسهیلات داشتند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه تقاضای مردم برای تسهیلات درباره موضوعاتی از قبیل مسکن، خرید کالاهای جزئی و همچنین درمان و دارو بود، ادامه داد: در این ملاقات‌ها مردم به ما می‌گفتند که بانک‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان هم به ما وام پرداخت نمی‌کنند. حتی برخی از مراجعه کنندگان اذعان داشتند که ۱۰ ماه در نوبت پرداخت وام هستند و هنوز این وام را دریافت نکردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها در ۸ ماه گذشته جلوی پرداخت تسهیلات خرد را قفل کرده اند، بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها از پرداخت تسهیلات خرد به مردم طفره رفته و تاکید دارند که منابع لازم را ندارند.

وی با اشاره به انتشار گزارش پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود تاکید کرد: با وجود شرایطی که برای مردم در رابطه با ارائه تسهیلات حاکم است،اخباری نظیر انتشار گزارش پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود،قطعاً باعث چالش در جامعه خواهد شد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: البته به اعتقاد بنده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید فهرست موضوعات پرداخت تسهیلات را نیز منتشر کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر گفته می‌شود که بسیاری از تسهیلات بانکی صرف کارمندان بانک‌ها می‌شود اما بنده تصور می‌کنم ممکن است بخش عمده‌ای از این تسهیلات به افراد طبقات خاصی از مجموعه بانک‌ها پرداخت شود لذا به اعتقاد بنده این تسهیلات به افرادی در سطوح و جایگاه‌هایی بالا در بدنه بانک‌ها پرداخت شده است. بنابراین باید تاکید کنم اتفاقاً ممکن است میزان تسهیلات به کارکنان شعب و کف بانک‌ها، عدد زیادی نباشد از این رو ضرورت دارد در این بخش شفاف سازی لازم صورت گیرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد