چگونگی شرایط و نحوه دریافت ارز اربعین/ قیمت دینار در بازار آزاد چند؟

باتوجه به آغاز سفرهای اربعین از روزهای ابتدایی ماه صفر، نحوه دریافت ارز اربعین برای بسیاری از زایران اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش اکونگار، از ابتدای صبح امروز پیاده‌روی اربعین از نجف به کربلا آغاز شده است. باتوجه به اعلام بانک مرکزی زایران می‌توانند برای حضور در سفر اربعین از بانک‌های عامل ارز اربعین دریافت کنند، اما باید دید که نحوه دریافت ارز اربعین چگونه است. 

شرایط دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی اربعین+جزییات

دولت در راستای خدمت رسانی به زایران، اقدام به ارائه تسهیلات مالی مختلف، کرده که یکی از  مهمترین آنها عرضه ارز اربعین به زایران است. افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح( samah.haj.ir) ارز اربعین را با قیمت دولتی دریافت کنند. 

درحال حاضر قیمت هر دینار عراق به صورت رسمی از سوی بانک مرکزی حدود 47تومان اعلام شده است، اما در بازار آزاد قیمت ارز عراقی بیش از 25درصد گرانتر تعیین شده است. 

باتوجه به افزایش حجم تقاضا برای دینار، دلالان در سطح شهر دینار عراق را با قیمت‌های بسیار بالاتری به فروش می‌رسانند. با این وجود متقاضیان می‌توانند برای دریافت ارز اربعین با تکمیل اطلاعات و ارایه مدارک از بانک‌های عامل دینار عراق را به قیمت رسمی دریافت کنند. 

یکی دیگر از روش‌های دریافت ارز اربعین، استفاده از پیام رسان‌های داخلی است. نحوه دریافت ارز اربعین از طریق پیام رسان‌های داخلی به این صورت است که با استفاده از این پیام رسان‌ها اطلاعات فردی و بانکی تکمیل  شده و ثبت نام دریافت ارز اربعین تکمیل می‌شود. 

همچنین  بر اساس اعلام قبلی بانک مرکزی، فروش برخط ارز اربعین از روز یکشنبه هفتم مرداد از طریق شعب منتخب ۷ بانک عامل آغاز شد و تا سوم شهریورماه ادامه دارد.

متقاضیان شرکت در سفر اربعین سال جاری باید با همراه داشتن مدارک لازم، به این بانک ها یا صرافی ها مراجعه کرده و سهمیه ارز اربعین خود را دریافت کنند. این مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین شامل کارت ملی، شماره تلفن همراهی به نام خود فرد مطابق با کد ملی و کارت بانکی به نام  زایر است.متقاضیان ارز اربعین هنگام مراجعه به صرافی و با بانک‌های عامل باید تمامی مدارک ذکر شده را به همراه داشته باشند. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد