آخرین وضعیت قیمت گوشت قرمز در بازار/ نوسان اندک نرخ‌ها

در روزهای گذشته قیمت گوشت قرمز در بازار آزاد با تغییر نرخ اندک همراه بود.

به گزارش اکونگار، در سال ۱۴۰۲ قیمت گوشت قرمز با تورم بیش از ۱۲۵درصدی رکوددار گرانی کالاهای اساسی سبد خانوار بود. درحالی که دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت دست به دامان واردات و توزیع گوشت منجمد وارداتی در فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌بار شد، اما قیمت گوشت قرمز با عبور از نیم میلیون این روزها به بیش از ۷۰۰هزار تومان رسیده است. 

روزانه چقدر گوشت گرم و منجمد در بازار توزیع می‌شود؟

درحالی که دولت قیمت گوشت گوسفندی را براساس محصولات توزیع شده در میادین میوه و تره‌بار اعلام می‌کند، اما همچنان هر کیلو گوشت قرمز در بازار آزاد بیش از ۷۰۰کیلو قیمت دارد. 

افزایش قیمت دام زنده و تاثیر مستقیم آن بر روی قیمت گوشت قرمز منجر شد تا سرانه مصرف گوشت در سبد خانوار دچار یک سقوط آزاد شود. در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی حدود ۶کیلو در سال برای هر نفر و براساس آمارهای غیر رسمی زیر ۵کیلو برای هر نفر است. 

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور،   مرکز آمار ایران، آمارهای خود را بر اساس خریدهای فروشگاهی و کشتارهای رسمی داخل کشتارگاه اعلام می‌کند، در حالی که این آمارها تمام گوشت مصرفی در کشور ما را پوشش نمی‌دهد.  حدود ۳۰ تا ۴۰‌درصد دام‌ها در کشتارگاه‌های صنعتی کشتار نمی‌شوند که این مساله، به‌ویژه در مورد دام عشایر بیشتر است.

در حالی که قیمت گوشت قرمز از ابتدای سال ۱۴۰۳ تغییر چندانی نداشته و یک شرایط ثابت را دنبال می‌کرد، در یک ماه اخیر بازهم بازار گوشت دست خوشت خوش تغییر شده و در برخی مواقع افزایش زیرپوستی قیمت گوشت قرمز نرخ‌ها را  تغییر داده است. با این وجود می‌توان گفت که نوسان قیمت گوشت در بازار بسیار اندک است و در برخی مواقع ثابت عمل می‌کند. در حال حاضر قیمت هرکیلو شقه گوسفندی حدود ۶۰۰هزار تومان و هرکیلو ران گوسفندی بیش از ۷۰۰هزار تومان است. در روزهای اخیر نوسان نرخ این محصولات در بازار حدود ۲۰ تا ۳۰هزار تومان بوده است. 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد