عضو کمیسیون تحول دیجیتال سندیکای بیمه‌گران در گفت‌وگو با «اکونگار»:

سهم۴درصدی فروش آنلاین از کل پورتفوی صنعت بیمه/تغییر رفتار مشتریان در بازار بیمه

عضو کمیسیون تحول دیجیتال سندیکای بیمه‌گران گفت: سهم فروش آنلاین از کل پورتفوی صنعت بیمه۴درصد است.

به گزارش اکونگار، بررسی آماری صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که بازار خرید و فروش بیمه‌نامه روند بهتری نسبت به سال گذشته داشته و رشد بیش از ۶درصدی را تجربه کرده است. 

براساس آمار شرکت‌های بیمه‌گر در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۳۹همت خسارت به مشتریان پرداخت کرده‌اند که این مبلغ نسبت به سال گذشته حدود ۶۵درصد رشد داشته است. 

گزارش تحلیلی آمار عملکرد بازار بیمه در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲

در این میان سهم بیمه درمان در بین سایر بیمه‌ها بیشتر بوده و حدود ۳۲درصد از پرداختی شرکت‌های بیمه به حوزه درمان بازمی‌گردد. پس از آن بیمه شخص ثالت سهم ۲۷درصدی از پرداخت‌ها را به خود اختصاص داده است.

از آنجایی که در سال‌های اخیر فروش بیمه به صورت آنلاین هم در کشور جایگاه پیدا کرده و رشد استارتاپ‌های بیمه‌ای باعث ایجاد بازار آنلاین بیمه شده است، یک تغییر در روند صدور بیمه‌نامه و فروش محصولات بیمه‌ای به وجود آمده است. البته رشد فروش آنلاین و حضور استارتاپ‌های بیمه‌ای در این صنعت فضا را نسبت به قبل از نظر قیمت و کیفیت رقابتی‌تر کرده است. 

میثم میرزازاده، عضو کمیسیون تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سندیکای بیمه گران ایران در این رابطه به خبرنگار «اکونگار» گفت: در حال حاضر داده‌های دقیقی درباره حجم فروش بیمه‌های آنلاین در کشور وجود ندارد، اما به طور تقریبی می‌توان گفت سهم فروش آنلاین از کل پورتفوی صنعت بیمه حدود ۴ درصد است.

وی افزود: با وجود اینکه این عدد کم به نظر می‌رسد، اما نکته قابل توجه این است که دو سال پیش این سهم فقط یک درصد بود؛ این موضوع را نیز باید در نظر داشت که برخی از رشته‌های بیمه‌ای و برخی از بیمه‌نامه‌ها، به دلیل ماهیتشان مانند بیمه آتش‌سوزی، قابلیت فروش آنلاین را ندارند.

 رییس هیات مدیره کارگزاری بیمه کاریزما در ادامه تاکید کرد: با این حال، نکته مهم این است که روند فروش آنلاین بیمه رشدی نمایی دارد. این نشان‌دهنده تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و افزایش انتظارات آنها از صنعت بیمه است. مشتریان امروزی به دنبال تعامل بیشتر با شرکت‌های بیمه و دریافت خدمات به صورت آنلاین هستند.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید. 

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد