خاندوزی: لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تصویب و به مجلس ارسال شد

وزیر اقتصاد گفت: لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مصوب شد و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش اکونگار به نقل از دانشجو، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهارکرد: همه اذعان دارند که وضعیت متوسط رشد تولید ناخالص با نفت نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

وی ادامه داد: متوسط رشد تولید ناخالص بدون نفت به قیمت پایه در کل دولت یازدهم نرخ رشد ۱.۳ درصد بود، در کل دولت دوازدهم ۱.۷ درصد و متوسط این رشد از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ به ۱.۲ درصد رسید. این عدد طی سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۹ به ۳.۵ درصد متوسط در سال رسید. این عدد در دوره سه ساله آیت‌الله رئیسی به چهار درصد افزایش یافت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به آمار رشد سرمایه‌گذاری گفت: متوسط رشد سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم منفی ۴.۳ درصد، در دولت دوازدهم منفی ۴.۱ درصد بود. در کل دهه ۱۳۹۰ منفی ۷ درصد و طی دهه ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ منفی سه دهم درصد و در دولت رئیسی مثبت ۶.۴ درصد بود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: متوسط رشد نقدینگی طی ۲۵ سال گذشته حدود ۲۵ درصد است. این عدد در اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ به کمی بیشتر از ۲۴ درصد کاهش یافت. به این ترتیب عملکرد شاخص‌های اقتصادی در دولت شهید رئیسی به نسبت دو دهه گذشته و دولت‌های یازدهم و دوازدهم بهتر بوده است. شخصیت‌های منصف تیم‌های اقتصادی رقیب نیز به این مسئله اذعان دارند.

دیدگاه
آخرین اخبار