این ماده بهترین مکمل برای بنزین است/ قیمت و مدل های اکتان بنزین + جدول

اکتان یکی از بهترین مکمل‌ها برای بنزین است که احتمال خرابی موتور، شکستن پیستون، یاتاقان زدن و ... را کاهش می‌دهد.

به گزارش اکونگار، پس از ماجرای نایابی بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی با مشکل سوحت مواجه شده‌اند. این خودروها که باید از بنزین یورو5 استفاده کنند، در تامین بنزین مورد نیاز خود دچار چالش شده‌اند. یکی از راه‌هایی که دارندگان خودرو برگزیده‌اند، استفاده از اکتان به عنوان یک مکمل مناسب برای بنزین است. 

ادعاهای رویایی وزیر نفت/ نبود بنزین سوپر را باور کنیم یا تبدیل تمام فرآورده‌های پالایشگاهی به یورو۵

اکتان بنزین را می‌توان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سوخت مصرفی خودروها دانست، به نحوی که هر چقدر اکتان بنزین بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بیشتر و قیمتش گران‌تر محاسبه می‌شود. بنزین با اکتان مناسب برای حفظ سلامت موتور و جلوگیری از ایراداتی مثل ناک زدن و احتراق زودرس کاملا حیاتی است و اگر درون موتور خودرو به ویژه پیشرانه‌های با ضریب تراکم بالا، از سوخت با اکتان پایین‌تر استفاده شود، احتمال خرابی موتور، شکستن پیستون، یاتاقان زدن و… وجود خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر در رابطه با اکتان بنزین باید گفت که در واقع ترکیب شیمیایی به عنوان یک کربوهیدرات است که ترکیبات و ساختار آن به گونه ای می باشد که با زنجیره بلند بوده و قدرت کوبش بالایی دارد و ارزیابی آن در محیط آزمایشگاهی و توسط دستگاه های خاص صورت می گیرد. شاخص عدد اکتان در ترکیب بنزین به عنوان سوخت خودروها بسیار با اهمیت خواهد بود. از آنجایی که پالایشگاه ها به طور معمول بیشتر از یک درجه بنزین تولید می کنند، تفاوت اصلی مابین آنها می تواند در میزان و کیفیت ضد ضربه بودن آنها باشد.

هر چقدر عدد اکتان بنزین بالاتر باشد، در برابر تراکم و گرما مقاوم‌تر می‌شود و دچار احتراق زودرس نمی‌شود. زمانی که سوخت با پدیده احتراق زودرس همراه نشود، دیگر موتور خودرو ناک نخواهد زد و ایراداتی مثل ساییدگی پیستون و سیلندر یا شکستگی رینگ و پیستون نیز در اثر آن رخ نخواهد داد.

درحال حاضر اکتان در بیشتر جایگاه‌های سوخت کشور در دسترس عموم قرار دارد که قیمت آن بسته به نوع و برند متفاوت است. البته این محصول را می‌توان از فروشگاه‌های سطح شهر و حتی فروشگاه‌های اینترنتی هم خریداری کرد. 

جدول زیر قیمت مدل‌های اکتان بنزین را نشان می‌دهد. 

نام محصول قیمت(تومان)

اکتان بوستر کاسپین مدل A01

109هزار

اکتان گاموت

330هزار

اکتان بوستر فرشتارکر

427هزار

اکتان بوستر مکمل سوخت خودرو کاسپین

1میلیون و 650هزار

مکمل بنزین اکتان بوستر انرژی درایو زادو

615هزار

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان