خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی/ واریزی جدید در آینده بسیار نزدیک

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت مبلغ متناسب‌سازی مربوط به بازنشستگان این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اکونگار، به نقل از اطلاعات میرهاشم موسوی گفت:همچنین پرداخت معوقات فروردین مستمری‌ بگیران این سازمان با مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان مطابق اعلام قبلی طی هفته گذشته انجام شد.

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری چقدر افزایش یافت؟+ جدول

 وی گفت: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی در زمینه متناسب‌سازی و همچنین تأکید دولت بر پرداخت علی‌الحساب، در اسرع وقت پرداخت مبالغ متناسب‌سازی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی آغاز خواهد شد .

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: محاسبه مابه‌التفاوت متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

کف و سقف حقوق بازنشستگان چقدر است؟

به گزارش اکونگار، چندی پیش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

طبق آخرین مصوبه از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، به میزان کمتر از آن، به میزان ۳۵% (سی و پنج درصد) و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۲% (بیست و دو درصد) به‌علاوه مبلغ ثابت ۶.۹۰۰.۷۸۰ (شش میلیون و نهصد هزار و هفتصد و هشتاد) ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان