تسهیلات ویژه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی/ نحوه دریافت وام بازنشستگان چگونه است؟

در روزهای گذشته ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است.

به گزارش اکونگار، تسهیلات ویژه برای بازنشسته‌ها از سوی تامین اجتماعی به مبلغ ۳۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

روش عجیب همسان سازی حقوق بازنشستگان/ ماجرای واریز علی الحساب چیست؟

از ابتدای تیرماه ثبت نام وام بازنشستگان آغاز شده و این گروه می‌توانند با ثبت نام غیرحضوری از تسهیلات ویژه ۳۰میلیون تومانی برخوردار شوند. نحوه دریافت وام بازنشستگان به صورت قرض الحسنه بوده و این مبلغ به بازنشستگان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد. 

گام نخست نحوه دریافت وام بازنشستگان 

برای دریافت وام بازنشستگان در ابتدا باید مدارک مورد نیاز آماده شود. متقاضیان وام بازنشستگی در گام نخست باید ثبت نام اولیه را انجام دهند. این ثبت نام در  وبسایت کانون بازنشستگان به صورت اینترنتی انجام می‌شود. متقاضیان پس از ورود به سایت باید وارد  بخش پرکاربردترین خدمات شده  و گزینه‌ «ثبت نام وام» را انتخاب کنند.

در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کرده و آنها را به ثبت برسانند. 

مرحله دوم نحوه دریافت وام بازنشستگان به چه صورت است؟

نحوه دریافت وام بازنشستگان شرایط چندان سختی ندارد. پس از اینکه متقاضیان مشخصات هویتی خود را در وب سایت به ثبت رساندند باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

نتیجه موافقت با وام بازنشستگان چطور به متقاضیان اعلام می‌شود؟

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

سایر شرایط دریافت وام بازنشستگان چیست؟

از دیگر شرایط دریافت وام بازنشستگان این است که مستمری‌بگیران متقاضی باید د حداکثر ۷۸ سال داشته باشند و حساب بانکی آنها مسدود یا دارای مشکل نباشد. داشتن سند مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی از دیگر شرایط دریافت وام بازنشستگان است. 

متقاضیان وام بازنشستگی باید توجه داشته باشند که در زمان اقدام برای دریافت وام نباید دارای چک برگشتی و یا بدهی معوق به سیستم بانکی باشند. همچنین در دو سال اخیر از تسهیلات استفاده نکرده باشند. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان