جویندگان کار مراقب باشند/ این آگهی‌های مجازی فقط یک دام است

سرپرست معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان نسبت به کلاهبرداری‌های استخدام و کاریابی‌های فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش اکونگار به نقل از مهر، بهادر اسدی سرپرست معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان اظهار کرد: از آنجایی که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند، شیادان سایبری با سوءاستفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری از عموم مردم می‌کنند.

اسدی گفت: مجرمان اینترنتی با سو استفاده از نیاز جوانان و افراد جویای کار، با ساختن صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران مجازی کرده و با ترفند فیشینگ، اقدام به کلاهبرداری از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: همچنین سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی و عدم عودت آن، سو استفاده از مدارک هویتی، سوءاستفاده از کارت و حساب بانکی دست به کلاهبرداری می‌زنند.

اسدی تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند موضوع را جهت پیگیری از طریق سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان به آدرس Sajam.scpd.ir بخش «ثبت گزارش پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی» ارسال کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد