یارانه‌های نقدی حذف می‌شوند؟/ اصرار دولت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

طبق گفته‌های صولت مرتضوی، وزیر تعاون، بر اساس برنامه دولت ۶۰میلیون ایرانی کالابرگ می‌گیرند.

به گزارش اکونگار، در بهمن ماه سال گذشته دولت در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایت از اقشار کم درآمد اقدام به ارایه کالابرگ فجرانه یا کالابرگ الکترونیکی کرد. پس از اجرای این طرح، زمان واریز یارانه‌های نقدی تغییر کرده و دهک‌های مختلف در روزهای متفاوتی از سال یارانه نقدی خود را دریافت کردند. در ابتدای اجرایی شدن طرح کالا برگ الکترونیک بسیاری معتقد بودند که دولت به دنبال اجرای طرحی جدید و حذف یارانه‌های نقدی است، قرار بود این طرح تا اردیبهشت 1403 ادامه داشته باشد و پس از آن دولت تصمیم تازه‌ای در رابطه با طرح کالابرگ الکترونیک بگیرد. 

احتمال قطع یارانه این افراد قوت گرفت/دلیل اعتراض به دهک‌‌بندی‌ها چیست؟

با وجود اینکه طرح کالابرگ الکترونیک از 18بهمن ماه سال گذشته اجرایی شده است، اما بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مردم و دهک‌های مختلف همچنان یارانه نقدی را بر کالابرگ ترجیح می‌دهند و یارانه نقدی در اولویت اول یارانه بگیران قرار دارد. 

اصرار دولت بر ادامه طرح کالابرگ 

پس از پایان اردیبهشت ماه دولت همچنان اصرار به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک داشت به گونه‌ای که وزیر کار صبح امروز اعلام کرد که 60میلیون ایرانی کالابرگ می‌گیرند. 

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی درباره اجرای طرح کالابرگ گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نزدیک به ۶۰ میلیون نفر ماهانه از نعمت کالابرگ استفاده می کنند.خوشبختانه موفقیت بالای ۸۵ درصدی در این طرح را شاهد هستیم.

صولت مرتضوی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما دنبال منابع تامین این طرح هستیم و دولت قصد دارد طرح کالابرگ الکترونیکی را ادامه دهد.

یارانه‌ها نه قطع می‌شود و نه افزایش پیدا می‌کند

در خردادماه سال گذشته هم صحبت از اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیک بود، که معاون وزیر کار در واکنش به آن گفته بود، قرار نیست یارانه نقدی قطع شود، اما مقدار یارانه‌ها هم افزایش پیدا نمی‌کند. 

علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خرداد 1402 تاکید کرد که یارانه قطعاً قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما افزایش پیدا نمی‌کند. در واقع اعتباری که جدید است به صورت مشروط روی یارانه ما سوار می‌شود، یعنی دهک‌های یک تا سه که الان ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دارند یارانه شأن برقرار است و از این به بعد هم برقرار است دهک‌های ۴ تا ۹ هم که ۶ می‌شوند یارانه آن برقرار است، ۳۰۰ هزار تومان است که حذف نمی‌شود. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان