وزیر اسبق رفاه با وعده کاهش فقر وارد کارزار انتخاباتی شد

محمد شریعتمداری، وزیر اسبق رفاه، برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش اکونگار، محمد شریعتمداری، وزیر اسبق رفاه، با حضور در وزارت کشور رسما نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شد. 

هزینه هنگفت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری/ انتخاب رییس برای دولت چقدر آب می‌خورد؟

محمد شریعتمداری، در گفت‌وگویی که با روزنامه اعتماد انجام داده است با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات معیشتی اقدام شود، گفته است: حکومت هرچه تلاش کند و در حوزه ارزش‌ها و مسائل اساسی انقلاب تبلیغ کند، برای مردم فایده‌ای ندارد، کسی که معا‌شش تامین نباشد، به معادش فکر نمی‌کند! لذا معیشت مردم حتی اگر هزار هزار بار هم به عنوان یک اولویت تکرار شود باز هم کافی نیست، چون معیشت مردم بهبودی پیدا نکرده است. به خصوص معیشت طبقه‌ای دارای درآمد ثبات است. حل این مشکل هم به سادگی امکان‌پذیر نیست.

به گفته وزیر اسبق رفاه، افزایش حقوق‌ها بدون اتخاذ تدابیر مکمل، مشکلات عدیده‌ای را در بودجه، قیمت تمام‌شده تولید و شاخص‌های اقتصادی ایجاد می‌کند. در شرایط اقتصادی فعلی می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که میزان هزینه‌های جاری و زندگی مردم با میزان درآمد‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها تطابق داشته باشد. این‌ها به راهبرد‌های فنی و تخصصی نیاز دارد که وظیفه دولت است. وظیفه دولت تامین کوپن و یارانه به تنهایی نیست، بلکه باید معادلات ناگشوده را حل و فصل کنند. در واقع با کسب درآمد از محل‌های دیگر به گونه‌ای که افزایش سهم دستمزد در قیمت تمام شده خدمات ارائه شده توسط دولت موجب افزایش کسری بودجه نشود و از این طریق کسری بودجه موجب ایجاد تورم نشود.

به گفته وی، همچنین افزایش دستمزد حداقل بگیران به گونه‌ای ایجاد شود که با بهره‌وری بیشتر، سهم دستمزد از قیمت تمام شده واقعی‌تر شود. این‌گونه افزایش دستمزد‌ها منجر به افزایش تورم نمی‌شود. هر سال در قانون برنامه ۵ ساله نوشته می‌شود سهم بهره‌وری از تولید ناخالص داخلی باید ۲۵ درصد رشد باشد، اما نه تنها این رشد محقق نشده بلکه رشد در این حوزه منفی هم بوده است. بنابراین معیشت مردم یکی از اولویت‌های جدی کشور در افق پیش رو است.

محمد شریعتمداری با حضور در وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و در میان خبرنگاران درباره حل مشکلات معیشتی صحبت کرد. 

دیدگاه
آخرین اخبار