جلیلی: همه دستگاه‌های دولتی باید ارزآور شوند/نسخه نامزد قطعی انتخابات ریاست جمهوری برای بازار ارز

سعید جلیلی که یکی از نامزدهای قطعی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم است، او تجربه حضور در کارزار انتخابات را داشته و در مناظرات انتخاباتی درباره نرخ دلار و وضعیت اقتصادی کشور نقدها و پیشنهادهایی را ارایه کرده است.

به گزارش اکونگار، پس از درگذشت ابراهیم رییسی، بر اساس قانون باید ظرف 50روز رییس جمهور آماده ورود به پاستور شود. بر اساس اعلام شورای نگهبان انتخابات روز هشتم تیر 1403 برگزار و رییس جمهور چهاردهم انتخاب می‌شود.

نظر علی لاریجانی درباره نرخ دلار / او نامزد ریاست جمهوری می‌شود؟

یکی از گزینه‌های قطعی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی است. او روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، به صورت رسمی کاندیدای دوره چهاردهم ریاست جمهوری شد. 

البته احتمال حضور جلیلی در انتخابات بسیار پررنگ بود. او هفته گذشته در تایید گمانه زنی‌ها اعلام کرده که وارد جریان انتخابات خواهد شد و به عبارت دیگر جلیلی اولین کاندیدای قطعی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود.

سعید جلیلی در سال‌های 1392 و 1400 به عنوان نامزد وارد گود انتخابات شده بود که از ورود به پاستور جا ماند.

مخالفت شدید جلیلی با تصویب اف ای تی اف

جلیلی که مقطع دکتری معارف اسلامی علوم سیاسی را در دانشگاه امام صادق به پایان رسانده است، در سال 1400 نقدهای بسیار جدی به دولت یازدهم و دوازدهم درباره اصرار به تصویب اف ای تی اف داشت.

تاکید نماینده جبهه پایداری بر ارزآوری تمام دستگاه‌ها

در جریان انتخابات سال 1400سعید جلیلی درباره نرخ ارز با انتقاد دولت دوازدهم گفت:«اگر صحبت می‌کنیم که در کشور تولید ثروت داشته باشیم یعنی باید یک برنامه جدی برای ارزآوری داشته باشیم. ارزآوری وقتی اتفاق می‌افتد که به همه دستگاه‌های دولتی ماموریت ارزآوری بدهیم. نه اینکه وزارت نفت، نفت نفروخت همه کارها تعطیل شود یا بگوییم هر وقت fatf تصویب شد، کار می‌کنیم. همه وزارتخانه‌ها باید برای ارزآوری برنامه داشته باشند.»

واکنش جلیلی به التهابات ارزی سال ۹۷

در سال 97همزمان با خروج ترامپ از برجام و افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، سعید جلیلی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت:« ۶ سال قبل نیز مانند امروز کشور با مشکل ارز مواجه بود که در آن زمان مجموعه تدابیری اندیشیده شد که با روی کار آمدن دولت یازدهم، بسیاری از این تجارب و تدابیر کنار گذاشته شد. البته این حق هر دولتی است که تدبیر قبل را کنار بگذارد اما متاسفانه جایگزین شایسته‌ای هم برای این تدابیر ارائه نشد.»

انتقاد جلیلی از نبود شفافیت درباره منابع ارزی 

سعید جلیلی که در سال 1392 یکی از رقبای جدی حسن روحانی به شمار می‌رفت، در کارزار انتخابات در رابطه با نرخ دلار گفت:« در موضوع تثبیت قیمت ارز، ما از پرتال ارزی سخن می‌گوییم و معتقدیم  که معلوم نیست منابع ارزی کجا خرج می‌شود. زیرا شفافیتی وجود ندارد.» 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان