اعتراض ناظر بورس به سیاست‌های بانک مرکزی/ مرکز مبادله ارز با پیگیری سازمان بورس تعطیل می‌شود؟

سر انجام صدای اعتراض سازمان بورس نسبت به سیاست های سرکوبی بانک مرکزی بلند شد. این اعتراض از سوی قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس بود. او اعلام کرد مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی غیرقانونی است و برای بسته شدن این مرکز پیگیری می کند.

به گزارش اکونگار، به نقل از تجارت‌نیوز، سازمان بورس امروز میزبان فعالان بازار سرمایه است تا دلایل ریزش روزهای اخیر بورس بررسی و برنامه‌های این سازمان در راستای ساماندهی به بازار سرمایه اعلام شود.

۱۰ گام برای ورود به بورس کالا / سود به شما چشمک می‌زند

قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، در اظهاراتی بااهمیت اعلام کرد: «مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی بدون مجوز از شورای عالی بورس تشکیل شده و غیرقانونی است و پیگیر تعطیلی آن هستیم.»

بر اساس آنچه بیداربورس از این جلسه مخابره کرده، معصومی خانقاه اظهار کرد: «مرکز مبادله ارز و طلا بدون مجوز شورای عالی بورس، بدون قانون و موازی با بورس کالاست و باید تعطیل شود.» او افزود: «در این زمینه نامه‌نگاری شده و بعد از دریافت پاسخ، در مورد اقدام قانونی تصمیم می‌گیریم.»

دامنه 2 درصدی همچنان پابرجاست

در این جلسه آخرین اقدامات در دست پیگیری توسط سازمان بورس برای حمایت از سهامداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در همین باره اعلام کرد: «دامنه نوسان دو درصدی به دلیل شرایط خاص تصمیم گرفته شده است.»

او ادامه داد: «به صورت روزانه شرایط را رصد می‌کنیم و تا زمان اعلام هیات مدیره سازمان دامنه دو درصدی ادامه دارد.» معصومی خانقاه تاکید کرد: «به هیچ وجه تمایل نداریم دامنه را دستکاری کنیم، اما در شرایط فعلی چاره‌ای نداشتیم.»

خانقاه همچنین با اعلام اینکه زمان پایان معامله صندوق‌های سهامی، اهرمی و مختلط به ۱۲:۳۰ برمی‌گردد، اعلام کرده این مورد به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان