چگونه در فارکس هزینه‌های معاملاتی را کم کنیم؟

روشی که کاربران می‌توانند برای کاهش هزینه‌های معاملاتی خود از آن استفاده کنند استفاده از ریبیت فارکس است. از این طریق، معامله‌گران بخشی از هزینه‌های معاملاتی خود را که شامل اسپرد و کمیسیون می‌شود را از ارائه‌دهندگان ریبیت دریافت می‌کنند و اینگونه هزینه‌های خود را مدیریت می‌کند.

به گزارش اکونگار، با وجود اینکه بازار فارکس همواره با فرصت‌های بی‌نظیر همراه است اما هر معامله‌گر برای انجام معاملات باید مبلغی را به‌عنوان هزینه‌های معاملاتی که شامل اسپرد و کمیسیون می‌شود را به بروکر پرداخت کند. درواقع در نظر گرفتن هزینه‌های معاملاتی بسیار مهم است زیرا گاهی این هزینه‌ها مبالغ زیادی هستند و تاثیر مستقیم بر حاشیه سود معامله‌گران دارند. اما سوال این است که چطور می‌توانیم هزینه‌های معاملاتی را در حساب خود پایین‌تر بیاوریم تا حاشیه سود بزرگ‌تری داشته باشیم؟ یکی از این روش‌ها که بسیار کاربردی است و مورد استفاده فعالان بازار قرار می‌گیرد، ریبیت فارکس است که در ادامه مطلب با آن بیشتر آشنا خواهیم شد اما ابتدا اجازه دهید به‌طور دقیق هزینه‌های معاملاتی را بررسی کنیم.

هزینه معاملاتی در فارکس به چه معناست؟

هزینه‌های معاملاتی در فارکس به مجموعه هزینه‌هایی اشاره دارد که معامله‌گران باید برای انجام معاملات در این بازار پرداخت کنند. این هزینه‌ها ممکن است شامل چندین عامل باشند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر مبلغ معاملاتی تأثیر دارند. برخی از مهم‌ترین هزینه‌های معاملاتی در فارکس عبارتند از:

اسپرد (Spread): این هزینه به عنوان تفاوت بین قیمت خرید (Bid) و قیمت فروش (Ask) یک جفت ارز در بازار معاملاتی تعریف می‌شود. درواقع اسپرد به عنوان هزینه‌ی اصلی ورود به معامله محسوب می‌شود.

کمیسیون معاملاتی: بعضی از بروکرها کمیسیونی را برای هر معامله دریافت می‌کنند که به عنوان هزینه‌ی جداگانه محاسبه می‌شود و به مبلغ معاملاتی اضافه می‌شود.

هزینه‌های پنهان: این هزینه‌ها شامل لغزش قیمت (Slippage) است که ممکن است در شرایط بازار ناپایدار یا در زمان انتشار اخبار مهم اتفاق بیفتد. این هزینه‌ها ممکن است به شدت بر معاملات مختلف تأثیر بگذارد.

هزینه‌های نگهداری معاملات (Swap): این هزینه مربوط به نگهداری معاملات برای مدت زمان بیشتر از یک روز است و بر اساس تفاوت نرخ بهره‌ی ارزی بین دو کشور محاسبه می‌شود.

این هزینه‌ها به طور کلی به مجموعه هزینه‌هایی اشاره دارند که معامله‌گر باید برای ورود و خروج از معاملات در بازار فارکس پرداخت کند. برای به حداقل رساندن این هزینه‌ها روش‌هایی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

چگونه هزینه‌های معاملاتی را پایین بیاوریم؟

روش‌های متفاوتی برای کم کردن هزینه‌های معاملاتی در فارکس وجود دارد که برخی از معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. دو روش مهم برای کاهش این هزینه‌ها وجود دارد که عبارتند از:

انتخاب یک بروکر با اسپرد و کمیسیون پایین: هزینه‌های اصلی در معاملات در فارکس شامل اسپرد و کمیسیون‌های معاملاتی هستند. بروکرهایی که دارای اسپرد و کمیسیون پایین‌تری هستند به شما امکان می‌دهند تا بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های معاملاتی خود را کاهش دهید.

ریبیت فارکس: ریبیت فارکس روشی است که باعث می‌شود بخشی از هزینه‌های معاملاتی خود را پس بگیرید. درواقع بعد از پرداخت کمیسیون و اسپرد، بر اساس درصد یا مقدار تعیین‌شده از سوی بروکر، شما می‌توانید برخی از هزینه‌ها را پس بگیرید.

ریبیت فارکس چیست؟

ریبیت فارکس یک برنامه تخفیفی یا بازگشت پول است ک برخی از بروکرها به معامله‌گران ارائه می‌دهند. معمولا در این طرح، ابتدا بروکرها با شرکت‌های مشخصی قرارداد می‌بندند. این شرکت‌ها درواقع همان IB هستند که از طریق لینک‌های آن‌ها کاربران به بروکرها ورود می‌کنند و معاملات خود را انجام می‌دهند. سپس طبق قرارداد توافقی میان بروکر و شرکت، بخشی از هزینه‌های معاملاتی کاربران با عنوان ریبیت به آن‌ها بازگردانده می‌شود. مهم است بدانید ریبیت فارکس به‌طور مستقیم از جیب بروکرها پرداخت نمی‌شود و اغلب این هزینه‌ها از منابع درآمدی بروکرها تامین می‌شود که از طریق معاملات معامله‌گران به‌دست می‌آید. ریبیت معمولا برای جذب معامله‌گران جدید یا حفظ معامله‌گران فعلی توسط بروکرها ارائه می‌شود.

با دریافت ریبیت، معامله‌گران می‌توانند بخشی از هزینه‌های معاملاتی خود را بازپس گیرند و در نتیجه سودآوری خود را افزایش دهند. این موضوع می‌تواند عامل مهمی در انتخاب یک بروکر مناسب برای معاملات باشد و حتی به‌عنوان یک ابزار تحریکی برای جذب معامله‌گران جدید عمل کند.

آیا ریبیت فارکس قابل برداشت است؟

بله! بعد از دریافت ریبیت شما می‌توانید مجددا با آن‌ها معامله کنید و یا حتی آن‌ها را برداشت بزنید. البته هر بروکر وابسته به قوانین تعریف‌شده آن، ممکن است روش‌های متفاوتی را برای پرداخت ریبیت به کاربران خود اتخاذ کند. مثلا یکی از روش‌ها این است که مبلغ ریبیت به موجودی حساب شما اضافه شود که در نهایت می‌توانید در معاملات بعدی‌تان از آن استفاده کنید و یا حتی در صورت نیاز برداشت بزنید. از طرفی برخی از بروکرها به‌جای واریز مبلغ ریبیت به حساب‌تان، ممکن است در معاملات بعدی برای اسپردها و کمیسیون‌ها، تخفیف قائل شوند و شما هزینه‌های معاملاتی کمتری پرداخت کنید.

نکاتی که باید برای دریافت ریبیت بدانیم

پرداخت ریبیت در فارکس توسط ارائه‌دهندگان معتبر، به‌صورت قانونی انجام می‌شود و امن است اما با این حال ریسک‌هایی از قبیل کلاهبرداری در این حوزه نیز وجود دارد. مثلا بروکرهای نامعتبر برای پرداخت مبلغ بالاتر نسبت به رقبای خود، اسپرد یا کمیسیون را دستکاری می‌کنند و در نهایت مبلغ بالاتری را به‌عنوان ریبیت به شما پیشنهاد می‌کنند. در صورت معامله در این بروکرها شما هزینه‌های معاملاتی قابل‌توجهی را پرداخت می‌کنید که ممکن است به مدیریت ریسک حساب شما و سودآوری تان آسیب بزند. بنابراین سعی کنید در انتخاب ارائه دهندگان ریبیت بسیار دقت کنید تا در دام آن‌ها نیفتید.

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد