ترفند دولت برای گرفتن مالیات از اصناف

بر اساس گزارشی که از سوی سازمان امور مالیاتی منتشر شده تنها ۱۱.۸ درصد اصناف مالیات بین ۲۰ تا بیش از ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

به گزارش اکونگار به نقل از روزنامه تعادل، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی که احتمالا در سال جاری به یک چالش میان دولت و فعالان بخش خصوصی بدل خواهد شد، بحث درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه امسال است. جایی که با وجود نهایی نشدن بودجه در مجلس این چالش برای مدتی طولانی به وجود آمده که آیا هدف از قوانین جدید افزایش فشار بر مشاغل آزاد است یا دولت و مجلس طرحی را نهایی کرده‌اند که می‌تواند در کنار حفظ قدرت فعالیت اصناف راه را بر افزایش درآمدهای مالیاتی نیز باز کند؟!

خط و نشان سازمان تعزیرات حکومتی برای این گروه از کسب و کارها

بر اساس گزارشی که از سوی سازمان امور مالیاتی منتشر شده تنها ۱۱.۸ درصد اصناف مالیات بین ۲۰ تا بیش از ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند که از این رقم ۲ درصد یعنی چیزی حدود ۱۶۳ هزار نفر از مشاغل مالیات ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومانی و ۱۵۳ هزار نفر از اصناف مالیاتی با ۱.۸ درصد سهم مابین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند.

تنها ۷.۷ درصد از مودیان اصناف با ۶۳۱ هزار پرونده مالیاتی موظف به پرداخت مالیاتی بیش از ۳۰ میلیون هستند.با در کنار هم قرار دادن این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که دولت به دنبال آن است که با یک مانور در همراهی با اصناف از اعتراضات آنها بکاهد و البته از سوی دیگر با ارایه گزارش‌های تحلیلی به این موضوع بپردازد که جایگاه مالیات در اقتصاد ایران باید تغییر کند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان