درآمد ماهانه رانندگان اسنپ چقدر است؟ / از رویا تا واقعیت درآمد تاکسی‌های اینترنتی

اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنتی نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان درآمد داشته باشد.

به گزارش اکونگار، فرض کنید شما در شرکتی کار می کنید که درآمد آن ۲ میلیارد تومان فقط در یک روز باشد، فکر می کنید در این میان حقوق روزانه و ماهیانه شما چقدر خواهد بود؟ قطعا بیشتر از آنچه که به عنوان یک کارمند دولتی دریافت می کردید. اگر ماشین، موتور و حتی وانت دارید، اسنپ همان شرکتی است که در وصف آن را در بالا خواندید. 

پیامدهای منفی دخالت دولتی در تاکسی‌‌‌های اینترنتی

اگر هزینه هایی همچون بنزین، استهلاک خودرو و حوادث غیرمترقبه را کم کنیم، یک راننده اسنپ در ساعت حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان درآمد دارد که درآمد او در روز تقریبا بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ خواهد بود.

پیکهای موتوری اسنپ نیز با توجه به ترافیک شهرهای بزرگ، مشتریهای زیادی دارند و نسبت به ماشینهای اسنپ خدمات سریعتری را ارائه می کنند و قاعدتا درآمد بیشتری دارند، پس اگر موتور دارید می توانید بدون احتساب هزینه های بنزین و تعمیرات (که نسبت به خودرو خیلی کمتر است) ساعتی حدود ۲۰ هزار تومان و روزی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان درآمد خالص داشته باشید. همچنین اگر با موتور خود کار در اسنپ فود را انتخاب کنید بین ۱۸ هزار تا ۲۵ هزار تومان درآمد ساعتی شما است.

البته اگر به جای موتور، وانت بار دارید می توانید درآمد داشته باشید و با حمل بار بزرگ و سنگین مسافران در شهرهایی بزرگی مثل تهران ۲۵ هزار تومان در ساعت و بیش از ۳۰۰ هزار تومان در روز درآمد داشته باشید که این مبلغ در سفرهای با مسافت طولانی بیشتر نیز خواهد بود.

بر این اساس اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنت نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود 100 تا 180 هزار تومان درآمد داشته باشد. 

در حال حاضر و در تهران سفرهای معمولی و کوتاه با مسافت چند کیلومتری که شاید 10-15 دقیقه زمان ببرد، حدود 40 تا 80 هزار تومان قیمت دارد. اما میانگین سفر در تهران برای یک مسیر معمولی (نه نزدیک و نه خیلی دور) حدود 70 تا 110 هزار تومان است. این قیمت‌ها در ساعت‌های پیک با افزایش بسیار چشم‌گیری مواجه خواهد شد و این موضوع به اطلاع کاربر می‌رسد که قیمت‌ها بیشتر از تعرفه تاکسی است.

راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در شرایط عادی، می‌توانند طی یک ساعت 2 تا 3 سفر 40 تا 80 هزار تومانی انجام دهند. البته همه این موارد به طور میانگین محاسبه شده، می‌دانیم که در ساعاتی از روز خیابان‌ها خلوت‌تر و در ساعاتی شلوغ‌تر و پرترافیک‌تر هستند. در روزهای بارانی و یا برفی ترافیک سنگینی در معابر تهران و کلان‌شهرها به وجود می‌آید، همچنین موضوعات مختلف به تفاوت قیمت در مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک هم وجود دارد اما ما در این مقاله راه میانه را پیش گرفته‌ایم و میانگین درآمد را بر اساس گفته‌های رانندگان اسنپ و تپسی و تجربه شخصی در تهران بیان می‌کنیم.

با همین فرمول سفرهای طولانی‌تر در تهران حدود 120 تا بیش از 200 هزار تومان قیمت دارد که حدود 50 تا 90 دقیقه زمان می‌برند و با این وجود به همان میانگین ساعتی 100 تا 180 هزار تومان می‌رسیم.

از طرفی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تبریز، شیراز و… شاید شاهد کرایه‌های 100 یا بیش از آن نباشیم ولی به دلیل ترافیک کمتر و مسیرهای کوتاه‌تر، راننده می‌تواند در یک ساعت چند سفر با قیمت 30 تا 50 هزار تومان را انجام دهد و به حدود میانگین ساعتی 100 تا 180 هزار تومان برسد.

اما در شهر‌های کوچک‌تر هم مسافر کمتری وجود دارد و هم قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کنند، به عنوان مثال یک سفر 60 هزار تومانی در یک شهر بزرگ شاید در یک شهر کوچک 20 هزار تومان باشد، به این ترتیب میانگین درآمد اسنپ و تپسی در شهر‌های کوچک را حدود ساعتی 100 هزار تومان در نظر می‌گیریم.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان