تایید جریمه نقدی بی حجابی/ زنان موتورسیکلت سوار بازداشت می‌شوند؟

ریییس کمیسیون قضایی مجلس در رابطه با جریمه بی حجابی گفت: . میزان جرائم در لایحه ارسال شده را همه می‌دانند. من هم باید حساب و کتاب کنم. بقیه ماجرا هم مربوط به حوزه اجرایی است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص ایرادات مکرر شورای نگهبان به لایحه حجاب و عفاف گفت: ایرادی که شورای نگهبان به آن رسیده است این است که در برخی دستگاه ها یا ممکن است. محیط ها و فضاهای این سامانه که در لایحه است اگر چیزی که تصویب شد وجود نداشته باشد یا کارساز نباشد وظیفه پلیس در چنین شرایطی چیست؟

جریمه‌های نقدی بدحجابی مانند جریمه‌های رانندگی است؟

وی ادامه داد: ما در لایحه می گوییم این افراد باید از طریق سامانه ها شناسایی شوند. آنها می گویند که ممکن است این سیستم در برخی مکان ها یا زمان ها کار نکند یا فعال نباشد، یا ممکن است دستگاه ها وجود نداشته باشند و گم شده باشند. اصلا موجود است در چنین شرایطی وظیفه پلیس چیست؟

بازداشت موتورسیکلت سواران

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که «محور لایحه بیشتر روی برخورد قضایی، انتظامی یا مالی است؟» گفت: فرق می کند، اصل این است که برای کسانی که می خواهند در به صورت سازماندهی شده، آنها باید افراد مشهور یا برخی از جرایم خاص باشند، مانند کسانی که پشت موتورسیکلت سوار می شوند، پلیس باید بلافاصله آنها را دستگیر کند.

وی تصریح کرد: اما کار اصلی اعم از شناسایی و معرفی بر اساس سیستم است یعنی شناسایی و اعمال جریمه از طریق دوربین انجام می شود.

مبلغ جریمه نقدی بی حجابی مشخص نیست

غضنفرآبادی درباره میزان جریمه بی حجابی گفت: هنوز قطعی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر لایحه را نهایی کرده اید و به شورای نگهبان ارسال کرده اید، چرا هنوز این تعداد قطعی نشده است، گفت: همین طور است، اجرای مفاد آن برای بعد است؟ همه از تعداد جرایم مندرج در لایحه ارائه شده اطلاع دارند. من هم باید محاسبات انجام دهم. بقیه داستان مربوط به سطح اجرایی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان