چند خانوار از طرح فجرانه کالابرگ استقبال کردند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند.

به گزارش اکونگار به نقل از خبرگزاری بازار، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار معاونت رفاه تا کنون بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند.

تخمین قیمت روز سبد کامل کالابرگ / خرید با یارانه تشویقی چقدر می‌ارزد؟

همچنین ۱۸ میلیون تراکنش به این واسطه انجام شده است. اگر بعد خانوار را ۳.۳ نفر محاسبه کنیم، حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان ۶۰ میلیون نفری که در دهک‌های یک تا هفت درآمدی قرار دارند، توانسته‌اند از یارانه خود در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

به گزارش اکونگار، علیرضا عسگریان در رابطه با موضوع توزیع یارانه و کالابرگ‌های الکترونیکی و ایراداتی که مردم در نحوه اجرای این طرح دارند، توضیحاتی ارائه داد.

عسگریان با بیان اینکه شماره تلفن «۶۳۶۹» و مراجعه حضوری به ادارات کل کار مناطق، استان‌ها و… از راه‌های اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح (یعنی فروشگاه‌ها) است، گفت: در این مدت انتقاداتی مطرح شده مبنی بر اینکه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرف قرارداد ما در بحث کالابرگ الکترونیکی در طرح همکاری نکرده و اعلام می‌کنند که به شبکه متصل نیستند و خدماتی ارائه نمی‌دهند. ما در پاسخ می‌گوییم اگر چنین فروشگاه‌هایی باشند، قطعا در حال ضربه زدن به سهامداران و مدیران بالادستی خود عمل می‌کنند و نمی‌توانند به این روند ادامه دهند.

وی با بیان اینکه «فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودشان زیرساخت اجرای این طرح را دارند و تنها از طریق شبکه به ما متصل می‌شوند» اظهار کرد: هیچ عددی در این فروشگاه‌ها قابل بالا یا پایین شدن نیست، چون به ازای هر واحد کالا در محل تجمیع اطلاعات آن‌ها، اطلاعات دقیق ثبت شده و در نهایت هر شب با ما بابت محاسبه اجناس مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی تسویه حساب می‌کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان