سلاح‌ورزی: تشکل‌های اقتصادی خواستار تعطیلی جمعه و شنبه هستند

حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران می‌گوید: ناهماهنگی تعطیلات پایان هفته ایران با دنیا، به روابط تجاری آسیب می‌زند و بر همین اساس تشکل‌های اقتصادی خواستار تعطیلی جمعه و شنبه در فرایند اصلاح تعطیلات هفتگی هستند.

به گزارش اکونگار، چند سالی است که صحبت از افرایش تعطیلات آخر هفته و اعمال تغییر در روزهای هفته می‌شود. بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند که تعطیلات آخر هفته باید متناسب با تقویم بین‌المللی شود، اما این طرح هنوز هم در مجلس بررسی و تصویب نشده و در حد صحبت باقی می‌ماند. 

خسارت تعطیلی پنج‌شنبه به تجارت/ درخواست اتاق بازرگانی برای تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه

وقفه ۴روزه در ارتباطات بین‌المللی به دلیل تعطیلات آخر هفته​

در مهرماه سال جاری، سین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان، گفت: لایحه اصلاح ماده 83 قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و 4 ساعت کاهش کار در هفته بعد از اصلاح اخیر در کمیسیون اجتماعی از هفته قبل به‌ مدت ده روز روی سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان قرار دارد و به احتمال زیاد و پیرو صحبتی که با ریاست محترم مجلس داشتم، هفته آینده در دستور جلسات صحن قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، بخش خصوصی پیشنهاد می‌کند به‌جای روز پنجشنبه، روز شنبه تعطیل اعلام شود اما در لایحه اشاره‌ای به آن نشده است.

به گزارش اتاق ایران، حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران می‌گوید: ناهماهنگی تعطیلات پایان هفته ایران با دنیا، به روابط تجاری آسیب می‌زند و بر همین اساس تشکل‌های اقتصادی خواستار تعطیلی جمعه و شنبه در فرایند اصلاح تعطیلات هفتگی هستند.

دیدگاه
آخرین اخبار