نقش یورو دیجیتال در اقتصاد اروپا چیست؟

عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، بر اهمیت ظهور یورو دیجیتال در حفاظت از حاکمیت پولی اروپا تاکید کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، پیرو سیپولونه، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا (ECB) اظهار کرد ظهور سیستم‌های پرداخت دیجیتال غیر اروپایی، استقلال مالی منطقه یورو را تهدید می‌کند و بانک مرکزی اروپا با کاهش استفاده از پول نقد و سیستم‌های پرداخت دیجیتال پراکنده، برای اطمینان از دسترسی گسترده به پول بانک مرکزی در عصر دیجیتال، به دنبال ارز دیجیتالی است.

سیپولونه خاطرنشان کرد: یورو دیجیتال همچنین با تقویت رقابت و نوآوری، مزایای بیشتری برای اقتصاد منطقه یورو ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، محیطی مناسب برای پذیرش گسترده نوآوری‌های پرداخت در سراسر اروپا خواهد بود.

در حال حاضر حدود ۶۳ کشور در حال اجرا، آزمایش، توسعه یا کاوش ارز دیجیتال بانک مرکزی‌های خود هستند. در همین حال، راه‌حل‌های عمده پرداخت خصوصی در سطح جهانی در حال گسترش هستند و با چهره‌هایی مانند دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده که وعده می‌دهد ایالات‌متحده را به یک «ابرقدرت بیت‌کوین» تبدیل کند، برخی کشورها حتی ممکن است به دنبال استفاده از دارایی‌های رمزنگاری باشند.

پیش بینی رئیس بانک مرکزی اروپا از وضعیت اقتصاد جهان/ اروپا توان سبقت از آمریکا را دارد؟

در این محیط پرشتاب، اروپا نمی‌تواند ثابت بماند و نقش بانک مرکزی اروپا در انتشار پولی که در سراسر منطقه یورو پذیرفته می‌شود، به ویژه در اتحادیه پولی که در آن بازارهای پرداخت در امتداد خطوط ملی پراکنده هستند، بسیار مهم است.

ما متعهد هستیم اطمینان حاصل کنیم که مردم اروپا می‌توانند به استفاده از پول نقد ادامه دهند. با این حال، ما نمی‌توانیم کنار بنشینیم و تماشا کنیم که افراد قادر به استفاده از پول بانک مرکزی برای تراکنش‌های دیجیتال روزانه خود نیستند.

بیزنس گزارش کرد، ظهور پول بانک مرکزی به دنیای دیجیتالی شده از طریق یورو دیجیتال، از حاکمیت پولی ما در عصر دیجیتال محافظت می‌کند.

وی افزود: با ارائه پولی که می‌تواند برای هر گونه پرداخت دیجیتالی در منطقه یورو مورد استفاده قرار گیرد، بر پراکندگی غلبه، رقابت و نوآوری را با تسهیل توسعه خدمات پرداخت تقویت و استقلال و انعطاف‌پذیری را با کمک به جلوگیری از وابستگی بیش از حد به کشورهای خارجی تقویت می‌کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد