چشم انداز روشن عربستان سعودی در توسعه اقتصاد غیرنفتی

سازمان آمریکایی اعتبارسنجی استاندارد اند پورز (S&P Global Ratings) چشم انداز خود را برای عربستان سعودی از باثبات به مثبت رساند که نشان دهنده رشد قوی در بخش غیرنفتی و انعطاف پذیری اقتصادی است.

به گزارش اکونگار؛ استاندارد اند پورز (S&P Global Ratings) در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد، گفت که چشم انداز مثبت نشان دهنده توانایی عربستان سعودی برای دستیابی به اصلاحات و سرمایه گذاری بیشتر است و این به توسعه اقتصاد غیرنفتی کمک می کند.

بهترین کشورها برای بازنشستگان کدامند؟/جای خالی آمریکا در میان ۱۰رتبه برتر

افزایش رتبه اعتباری همچنین نشان دهنده توانایی اقتصاد کشور برای مقاومت در برابر نوسانات مداوم در بخش نفت و گاز است.

استاندارد اند پورز می‌گوید: ما پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد تسریع سرمایه گذاری ها برای توسعه بخش های جدید مانند گردشگری و تنوع بخشیدن به اقتصاد به دور از وابستگی اولیه آن به بخش هیدروکربنی باشیم.

اقتصادی متنوع با فرصت‌های شغلی بیشتر

همچنین این آژانس پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید ناخالص داخلی طی سال‌های 2024-2027 ادامه یابد. بر اساس رشد چشمگیر سرمایه گذاری در بخش غیرنفتی و افزایش نرخ مصرف، علاوه بر این انتظار می‌رود که در بلندمدت عربستان به عنوان یک اقتصاد متنوع تر و با فرصت های شغلی بیشتر برای جوانان ظاهر شود.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان از اصلاح اقتصادی موسوم به چشم انداز عربستان سعودی 2030 برای پایان دادن به وابستگی خود به نفت با هدف دستیابی به رشد اقتصادی بیشتر خبر داد.

استاندارد اند پورز می گوید که ادامه اجرای طرح های چشم انداز 2030 از رشد غیرنفتی قوی در میان مدت حمایت می کند. اما با این حال، بخش نفت و گاز و غول نفتی ملی آرامکو همچنان نقش مهمی در هدایت اقتصاد مرتبط با نفت خواهند داشت.

نرخ تورم در عربستان سعودی در مقایسه با سطوح جهانی نسبتا پایین باقی مانده است. استاندارد اند پورز پیش‌بینی می‌کند که تورم ثابت بماند و نرخ های بهره به طور کلی به موازات نرخ های فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی) حرکت کند.

در ماه مه گذشته، شرکت خدمات مالی و تجاری مودیز (Moody's) رتبه اعتباری عربستان سعودی به ارزهای داخلی و خارجی را از "AI2" به "AI1" افزایش داد و به افزایش توانایی در پیش بینی سیاست ها و فرآیندهای تصمیم گیری دولتی که بر بخش خصوصی تاثیر می گذارد اشاره کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد