افزایش ۱۱.۵ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در چین

مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین به ۸۱.۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اکونگار؛ بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت چین، وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که در مجموع 36968 شرکت سرمایه گذاری خارجی جدید در سراسر چین طی هشت ماه اول سال 2024 تأسیس شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.5 درصد افزایش داشته است.

بهترین کشورها برای بازنشستگان کدامند؟/جای خالی آمریکا در میان ۱۰رتبه برتر

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اضافه کرد که کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین در دوره فوق به 580.2 میلیارد یوان (حدود 81.7 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است که به گفته چینی‌ها نسبت به سال گذشته 31.5 درصد کاهش داشته است.

رشد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های پیشرفته

بخش تولید با فناوری پیشرفته، 12.4 درصد یا 72.1 میلیارد یوان از کل ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود اختصاص داد که 1.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای ساخت تجهیزات پزشکی و ساخت ابزارآلات و کنتورها به میزان 77.8 درصد افزایش یافته است، در حالی که جریان های هدایت شده به سمت ساخت رایانه و تجهیزات اداری 33.9 درصد رشد داشته است.

بر اساس داده‌های این وزارتخانه، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی سنگاپور و آلمان نسبت به کشورهای مبدا به ترتیب 11.6 و 5.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد