بهترین کشورها برای بازنشستگان کدامند؟/جای خالی آمریکا در میان ۱۰رتبه برتر

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سوییس بهترین کشور برای بازنشستگی راحت در جهان است و آمریکا در میان ۱۰رتبه برتر دیده نمی‌شود.

به گزارش اکونگار، گزارش اخیر US News and World بهترین کشورها را برای بازنشستگی راحت بر اساس یک نظرسنجی بین المللی از میان17000 نفر و زیر مجموعه‌ای از 5900 پاسخ دهنده در اواسط 40 سال و بالاتر بررسی و ۱۰ کشور برتر برای بازنشستگان را معرفی کرده است.

رنج مضاعف زنان از تغییرات آب‌و هوایی/ گرمایش زمین درآمد زنان را ۸درصد بیشتر از مردان نابود می‌کند

طبق این نظرسنجی، ۸۹کشور براساس ۷ویژگی مقرون به صرفه بودن،محیط مالیاتی مساعد، شرایط اجتماعی، آب و هوای مطبوع، رعایت کردن حقوق مالکیت، سیستم بهداشت عمومی و سطح توسعه یافتگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در حالی که فلوریدا اغلب به عنوان یکی از بهترین ایالت‌ها برای بازنشستگی رتبه بالایی داشت، در نظرسنجی‌های انجام شده توسط گروه‌های مختلف حایز رتبه نشده و آمریکا در میان ۱۰کشور برتر برای بازنشستگان قرار ندارد. به طوری که در این رتبه‌بندی مالزی از ایالات متحده بالاتر قرار گرفته است.

سوییس بهترین کشور برای بازنشستگان

براساس این نظرسنجی، سوییس برای دومین سال پیاپی بهترین کشور برای بازنشستگی راحت انتخاب شد.

بزرگترین جاذبه سوئیس برای بازنشستگان، سیستم مراقبت‌های بهداشتی و مالیات‌های پایین آن است، با این حال این کشور در میان گران‌ترین کشورها برای بازنشستگی نیز قرار دارد. طبق نظرسنجی‌ها، هزینه زندگی در سوئیس به طور متوسط ​​60.5 درصد بیشتر از ایالات متحده  بوده و اجاره بها به طور متوسط ​​18.2 درصد بالاتر است.

هزینه ۳۵۰۰دلاری زندگی یک بازنشسته مجرد در سوییس

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک بازنشسته مجرد برای زندگی راحت در سوییس به بیش از 3500 دلار در ماه نیاز دارد. این درحالی است که در شهرهای بزرگتر، یک زوج بازنشسته می‌توانند انتظار داشته باشند که ماهانه 4000 دلار برای اجاره، خدمات آب و برق، غذا و مراقبت های بهداشتی بپردازند.

براساس این نظرسنجی، ۱۰ کشور برتر برای بازنشستگی راحت عبارتند از: سوئیس، نیوزلند، پرتغال استرالیا، اسپانیا ،کانادا، دانمارک، هلند، سوئد و لوکزامبورگ. 

ارایه خدمات یارانه و رایگان درمانی به بازنشستگان در نیوزلند

رتبه دوم برترین کشور برای بازنشستگی راحت به نیوزلند رسیده است که مهمترین مزیت این کشور برای بازنشستگان دریافت خدمات درمانی یارانه‌ای و یا رایگان است.

 براساس آمار، هزینه زندگی در نیوزلند به طور متوسط، 5.5 درصد کمتر از ایالات متحده بوده و اجاره‌بها به طور متوسط، 36.2 درصد کمتر است.

یکی از نکات جالب در این نظرسنجی جای خالی آمریکا در میان رتبه‌های برتر است. درحالی که سطح درآمدی برای بسیاری از مشاغل در آمریکا بسیار مطلوب است و برخی کشورها از نظر هزینه‌های زندگی بسیار بالاتر از آمریکا هستند، اما تمرکز ایالات متحده روی جذب نیروی‌های جوان و مستعد کار منجر به کاهش تمرکز روی مزیت‌های بازنشستگی شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد