دنده معکوس انس جهانی در هفته‌ای که گذشت/ روند طلای جهانی در صورت حمله اسرائیل به لبنان صعودی می شود؟ + نمودار

طلا در بازارهای جهانی در هفته ای که روند صعودی خوبی داشت به یک باره پس از انتشار خبر PMI دنده معکوس کشید و ریخت.

به گزارش اکونگار، در هفته منتهی به ۲۱  ژوئن ( ۱ تیر) طلا تا روز جمعه صعودی داشت ولی در این روز مسیر آمده را بازگشت و کندل پایان هفته خود را منفی بست. مسیر قیمت انس جهانی در این هفته پر افت و خیز که از قیمت ۲۳۳۲ دلار شروع به کار کرده بود، بیشترین قیمت هفتگی خود، ۲۳۶۸ دلار ثبت کرد. همچنین در حالی که ۲۳۰۶ را بازار در هفته پیش لمس کرده بود، درنهایت با قیمت ۲۳۲۲ دلار بسته شد. لازم به ذکر است میزان قیمت طلا در این هفته که بیش از ۱۰ دلار کاهش داشت ۰.۴۵- درصد بود.

طلای جهانی به چراغ سبز رسید

در بازه زمانی روزانه اونس جهانی، هفته گذشته تا روز جمعه مسیری صعودی داشت اما با وجود اینکه توانست به محدوده مقاومتی ۲۳۶۸ نفوذ کند در نهایت ناتوان در تثبیت خود بود و در شکستن مقاومت ناکام ماند. در روز آخر هفته کاری که طلا روند نزولی داشت اما فشار خریداران در حمایت های تایم فرمی های پایینتر مانع از سقوط بیشتر انس شد.

روند طلا در هفته ای که گذشت

پس از آنکه طلا تا آخرین روز هفته کاری رشد نسبی ای تجربه کرد، روز جمعه پس از انتشار خبر PMI با فشار فروشندگان مواجه شد. بر اساس پیش بینی ها شاخص قدرت خرید کارخانه ها برای ژوئن ۵۱ تخمین زده می شد که به ۵۱.۷ بهبود یافت. همچنین شاخص قدرت خرید شرکت های خدماتی از ۵۳.۴ به ۵۵.۱ در ماه ششم میلادی افزایش یافت. همین خبر کافی بود تا بازار در اختیار خرس ها قرار گیرد.

پیش بینی وضعیت هفته آینده اونس جهانی

وضعیت چارت هفتگی طلا، روند صعودی خود را همچنان حفظ کرده است. اما ریسک خرید افزایش یافته است. با وجود کاهش قیمت در روز جمعه و نزدیک شدن دوباره قیمت با محدوده های حمایتی ۲۳۰۰ دلار، به دلیل برخوردهای مکرر و نفوذ به زیر این ناحیه در هفته گذشته احتمال شکست شده حمایت مذکور و سطوح حمایتی پایینتر که در هفته پیش با آن برخورد داشت یعنی محدوده ۲۲۹۶ تا ۲۲۷۷ دلار بیشتر شده است. اگر در هفته کاری جدید، روند صعودی ادامه پیدا کند و اخبار اثر منفی بر بازار نگذارد، و طلا بتواند دوباره به محدوده ۲۳۵۴ تا ۲۳۸۷ دلار نفوذ و تثبیت کند، می تواند به سمت مقاومت های پیش رو در اعداد ۲۳۹۰، ۲۴۰۷ و در نهایت ۲۴۵۰ دلاری حمله کند. در صورت شکست حمایت های فوق الذکر، اولین حمایت در محدوده ۲۲۶۵ سپس در ۲۲۵۰ و پس از آن محکم ترین سد در ۲۱۵۰ است.

XAUUSD2

وضعیت اندیکاتورها همچنان در دوره زمانی هفتگی در حالت خنثی هستند. اندیکاتور RSI  با وجود خنثی بودن بیشتر متمایل به پایین است که احتمال اصلاح بازار را بیشتر می کند. وضعیت این اندیکاتور در خصوص دوره زمانی روزانه نیز روند کاهشی را برآورد می کند.

XAUUSD

رصد اخبار مهم هفته پیش رو

بازار انس نسبت به اخبار بسیار حساس بوده و با انتشار هر خبری به تلاطم می افتد. لذا از همه معامله گران خواهشمندیم در زمان اخبار نسبت به هرگونه واکنش احساسی خود را کنترل کرده و از سرمایه خود مخافظت کنند. در جدول زیر اخبار مهم هفته کاری پیش رو که ممکن است بر روند معاملات تأثیراتی داشته باشد با توضیحات مربوطه آمده است.

لازم به بیان است که با توجه به احتمال وقوع جنگ در منطقه جنوب لبنان میان نیروهای رژیم صهیونیستی و حزب الله روند طلا به سمت صعود متمایل شود چرا که خطر وقوع جنگ فراگیر در این منطقه تشدید شده و سرمایه به سمت دارایی هایی معتبر روانه همچون طلا روانه می شود. پس با در نظر گرفتن این احتمال، در صورت وقوعش ممکن است طلا حرکات تند و تیزی به سمت بالا داشته باشد.

اهم اخبار بازارهای مالی هفته

توجه: پیش بینی های بیان شده صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و معامله گران بازارهای بر اساس دیدگاه و تحلیل خود به فعالیت در بازارها بپردازند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان