وضعیت مطلوب رهبر رمزارزها جهان/نوسان ۶.۴۴ درصدی بیت کوین طی یک هفته+ نمودارها

رهبر رمزارزهای جهان، در هفته گذشته مثل هفته های پیش تر، رنج مثبت زد و اخرین کندل روزانه خود را در هفته منتهی به یکشنبه ۲۰خرداد (۹ ژوئن) بر روی رقم ۶۹۶۳۵دلار بست.

به گزارش اکونگار، بیت کوین در هفته گذشته روند نوسانی داشت. رهبر رمز ارزهای جهان تا پایان روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳، در یک هفته پر افت و خیز با رشد ۲.۸۴ درصدی نسبت به هفته قبل، کندل هفتگی خود را بر روی رقم ۶۹۶۳۵ دلار بست. این درحالی است که بالاترین رقمی که بیت کوین در هفته پیش دید، ۷۱۹۳۳ دلار بود که نشان دهنده نوسان ۶.۴۴ درصدی در هفته گذشته است.

همستر کی در صرافی‌ها لیست می‌شود؟

در تایم فریم هفتگی بیت‌کوین، روند بلندمدت بازار صعودی است. هرچند حرکات صعودی این رمز ارز با ورود به محدوده مقاومتی ۷۳۸۰۵ دلار محدود شده است و ساختار میان‌مدت بازار خنثی یا رنج است.

در بازه زمانی روزانه وضعیت لیدر ارزهای دیجتال مشابه تایم فریم هفتگی است. روند صعودی هرچند تضعیف شده اما ادامه دارد و تا زمانی که با قدرت خط روند صعودی کوتاه مدت خود را به سمت پایین نشکند و تثبیت نکند، بازار گاوی است. محدوده حمایتی اولیه بیت کوین در تایم فریم روزانه بین ۶۶۷۲۸ تا ۶۴۷۵۴ دلار است.

البته با توجه به رنج زدن بازار همچنان تحلیل هفته گذشته مبنی بر اینکه حمایت اصلی هفتگی در محدوده ۵۶ هزار و ۶۴۲ دلار است پا برجاست.

bit

باید در نظر داشت که دامیننس بیت کوین در پایان هفته میلادی منتهی به یک شنبه ۹ ژوئن (۲۰خرداد)،  ۵۵.۲۰ درصد بود که نسبت به هفته پیش خود رشد ۱.۷۱ درصدی داشت. لازم به بیان است تحلیل دامیننس بیت کوین از آن جهت مهم است که وقتی دامیننس بیت کوین افزایش می‌یابد، به این معنی است که تقاضا برای خرید بیت کوین بیشتر است در نتیجه تقاضا برای خرید سایر آلت کوین‌ها کاهش می‌یابد و بالعکس.

به همین ترتیب دامیننس تتر با کاهش ۰.۰۴ درصدی نسبت به هفته قبل، در عدد ۴.۵۲ درصد کندل خود را بست. روند دامیننس تتر بر خلاف روند دامیننس بیت کوین نزولی است. موضوعی که تصدیق کننده صعود احتمالی بیت کوین و به طبع سایر ارزهای دیجیتال است.

 توجه داشته باشید نقش دامیننس تتر در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال این است که افزایش آن نشان دهنده فروش ارزهای دیجیتال توسط معامله‌گران و تبدیل آنها به ارز تتر USDT و کاهش آن نشانه تبدیل شدن تترهای بازار به سایر ارزهای دیجیتال بازار است.

نکته دیگری که معامله گران بازار کریپتو باید در نظر بگیرند اخبارهای مهم خصوصا کشورهای توسعه یافته و در صدر آن ایالات متحده است. در این هفته خبر مهم نرخ بهره فدرال رزور منتشر خواهد شد که بازار رمز ارزها را دچار تلاطم خواهد کرد. رشد نرخ بهره ممکن است به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال منجر شود، در حالی که کاهش نرخ بهره ممکن است به افزایش قیمت آنها منجر شود. به عبارت دیگر، افزایش نرخ بهره به خروج سرمایه از بازارهای ریسکی مثل بیت کوین و بازار سهام منجر شده و کاهش آن منجر به ورود پول به دنیای ارزهای دیجیتال می‌شود.

توجه: پیش بینی های بیان شده صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و معامله گران بازارهای بر اساس دیدگاه و تحلیل خود به فعالیت در بازارها بپردازند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان