فراز و فرود انس جهانی در هفته‌ای که گذشت/ با انتشار نرخ بهره فدرال رزرو، طلای جهانی خواهد ریخت؟ + نمودار

اونس جهانی طلا با وجود اینکه هفته آرامی را آغاز کرد اما در روزهای انتهای هفته بالاخص روز جمعه نوسانات شدیدی را تجربه کرد. به طوری که فقط در یک روز بیش از ۳ درصد تغییر نسبت به روز قبلی خود داشت. هفته آینده داده مهم نرخ بهره منتشر می شود که می تواند سرنوشت روند طلا در آینده مشخص کند.

به گزارش اکونگار، در هفته منتهی به ۷ ژوئن ( ۱۸ خرداد) طلا تا آخرین روز هفته رنج صعودی داشت ولی جمعه تمام رشد هفتگی را بلعید و با کاهش ۳.۵۶٪ درصدی نسبت به پنجشنبه کندل هفتگی خود را به رنگ قرمز درآورد. اونس جهانی در حالی که به قیمت ۲۲۸۶ دلار نیز رسیده بود، در پایان آخرین روز کاری بازارهای مالی هفته کندل خود را بر روی ۲۲۹۱دلار بست تا کاهشی ۱.۶۳٪ نسبت به هفته قبل داشته باشد.

آنچه در هفته گذشته بر انس جهانی گذشت/ پیش بینی قیمت طلای جهانی در روزهای آینده+ نمودار

روند طلا در هفته ای که گذشت

در بازه زمانی روزانه اونس جهانی، هفته گذشته مسیری خنثی داشت. نه میتواست مقاومت اولیه خود در محدوده ۲۳۶۵ دلاری را رد کند و نه توان تثبیت شکست حمایت ضعیف خود در محدوده ۲۳۲۵ دلاری را داشت. قدرت خریداران و فروشندگان تا روز پنج شنبه برابر بود. طلا که در اوایل روز پنج‌شنبه در شروع بازار اروپا به بالاترین حد دو هفته اخیر در حدود ۲۳۷۳ دلار رسیده بود، در ادامه در میانه بازار آمریکا به قیمت ۲۳۷۸ دلار رسید. اونس جهانی ابتدای روز جمعه صعودی بود و قیمت ۲۳۸۷ دلار را لمس کرد اما پس از آن فشار فروش بیشتر شد و روند نزولی آن آغاز شد.

این افت قیمت در پی انتشار داده گزارشات اشتغال غیر کشاورزی قوی در ایالات متحده، افزایش ارزش دلار آمریکا و توقف خرید طلا توسط بانک خلق چین رخ داد. گزارشات اشتغال غیر کشاورزی قوی در ایالات متحده نشان می‌دهد که تعداد افراد شاغل در آمریکا بیشتر از حد انتظار بوده است. این موضوع می‌تواند به معنای آن باشد که فدرال رزرو ممکن است در کاهش نرخ بهره عجله نکند، که خبر بدی برای طلا است. امروز داده های تغییر اشتغال غیرکشاورزی (272K) و نرخ بیکاری (۴.۰%) ایالات متحده منتشر شد.

همچنین بانک خلق چین، بزرگترین خریدار طلا در جهان، اخیراً خرید طلا را متوقف کرده است. این امر می‌تواند به معنای آن باشد که تقاضا برای طلا در حال کاهش است.

در نتیجه توقف خرید چین پس از ۱۸ ماه ،طلا بیشترین کاهش روزانه خود را از سال  ۲۰۲۰ به ثبت رسانده است

در نهایت روند ریزشی طلا تا پایان روز ادامه داشت و به محدوده حمایتی خود در ۲۲۸۰ دلار نزدیک شد که واکنش مختصری داشت.

پیش بینی وضعیت هفته آینده اونس جهانی

XAUUSD

وضعیت چارت هفتگی طلا، نشان از ورود به نقطه حمایتی دارد. در اواخر روز جمعه، با رسیدن به این محدوده، از سرعت ریزش آن کاسته شد و باعث افزایش قیمت ناچیزی بودیم.اگر در هفته کاری بازارهای بین المللی، اونس جهانی حمایت شود، می توان برای آن سقف ۲۳۹۰ را هدف اول در نظر گرفت. در صورتی که حمایت مذکور به پایین شکسته شود، می توان به انتظار حمایت در ناحیه ۲۲۶۵ در بازه زمانی روزانه بود. لازم به یادآوری است که همچنان تحلیل هفته گذشته که گفته شده بود حمایت اصلی هفتگی در ناحیه ۲۱۵۰ است معتبر است.

XAUUSD2

وضعیت اندیکاتورها همچنان در دوره زمانی هفتگی تقاضا را محتمل تر از عرضه ارزیابی می کنند. این در حالی است که وضعیت این اندیکاتور ها در خصوص دوره زمانی روزانه متفاوت و فشار فروش بیشتر است.

رصد اخبار مهم هفته پیش رو

همچنین باید توجه داشت، در هفته پیش رو اخبار مهم و اثر گذار بر اونس جهانی منتشر خواهد شد که مهمترین آن نرخ بهره است. خبری که بازار پس از انتشار آن حرکات نوسانی خواهد داشت و از معامله گران عزیز بازارهای مالی می خواهیم برای حفظ سرمایه خود حتماً از ریسک های بدون پشتوانه تحلیل علمی خودداری کنند. نرخ بهره ماه گذشته ۵.۵ بود و بر اساس پیش بینی ها، نرخ بهره بدون تغییر خواهد ماند. اگر نرخ بهره افزایش یابد، باعث بهبود ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد و اگر پایین تر از نرخ پیش بینی شده باشد، باعث کاهش ارزش دلار و تقویت ارزش طلا خواهیم شد.

اهم اخبار بازارهای مالی هفته

توجه: پیش بینی های بیان شده صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و معامله گران بازارهای بر اساس دیدگاه و تحلیل خود به فعالیت در بازارها بپردازند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان