وضعیت بازار رمز ارزها در هفته‌ای که گذشت/ پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته آینده + نمودار

پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین در هفته ای که گذشت با صعود بیش از یک درصدی در قیمت۶۷ هزار دلار و ۷۶۵ دلار به پایان رساند. روند بلند مدت اگرچه صعودی است ولی باید ابتدا در روند روزانه از محدوده رنج خود به سمت بالا خارج شود.

به گزارش اکونگار، از زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را منتشر کرد تا کنون که رمز ارزها در بین همه مردم جهان مشهور و محبوب شده است حدود 16 سال می گذرد. هرجند شروع تلاش های بشر برای ساخت ارزهای دیجیتال به پیش از این برمی گردد اما باید پذیرفت که فرایند موفق ساخت ارزهای دیجیتال با بیت کوین، پادشاه رمز ارزها شروع شد. پس از آن به صورتی همه گیر شده که تا پایان سال گذشته میلادی ارزش دنیای ارزهای دیجیتال، به 1.66 تریلیون دلار رسیده است.

 افزیش کیف‌های پول‌ میلیونر بیت‌کوین

شاید اگر لازلو هانیچ در سال 2010 می دانست که روزی ارزش بیت کوین به 70 هزار دلار می رسد هیچ وقت دست به پرداخت 10 هزار بیت کوین برای پیتزای 30 دلاری نمی زد. اگر چه این موضوع باعث شد تا برای اولین بار دارایی های دیجیتال به عنوان پول مستقل معامله شود و وارد چرخه مبادلاتی شود و حالا بیت کوین دیگر به عنوان پول قدرتمند پذیرفته شده است.

روند هفتگی بیت کوین

ارزش پادشاه ارز دیجیتال تا پایان روز یک شنبه 13 خرداد 1403 به 67 هزار و 765 دلار بود که نسبت به هفته پیش خود 1.08 کاهش قیمت داشته است. روند هفتگی بیت کوین از لحاظ تکنیکال، روندی صعودی است و تا زمانی که کندل هفتگی در زیر محدوده 56 هزار و 642 دلار بسته نشود همچنان ادامه دار خواهد بود.

bit

اما در روند روزانه کمی تحلیل متفاوت است. مدتی است در محدوده 65 هزار تا 72 هزار رنج می زند و تا زمانی که از این محدوده خارج نشده همچنان روند خنثی دارد. به لحاظ اطلاعاتی که اندیکاتورهای همچون RSI و MACD در اختیار ما قرار می دهند، مسیر برای صعود هموار است و در صورتی که اتفاقات پیش بینی نشده رخ ندهد، در روند روزانه افزایشی ادامه دار خواهد بود.

bit2

روند دامیننس بیت کوین

باید در نظر داشت که دامیننس بیت کوین در پایان هفته میلادی منتهی به یک شنبه 2 ژوئن (13 خرداد)، 57.27 درصد بود که نسبت به هفته پیش خود رشد ناچیز 0.15 درصدی داشت. لازم به بیان است تحلیل دامیننس بیت کوین از آن جهت مهم است که وقتی دامیننس بیت کوین افزایش می‌یابد، به این معنی است که تقاضا برای خرید بیت کوین بیشتر است در نتیجه تقاضا برای خرید سایر آلت کوین‌ها کاهش می‌یابد و بالعکس.

روند دامیننس تتر

به همین ترتیب دامیننس تتر با رشد 0.07 درصدی نسبت به هفته قبل، در عدد 4.56 درصد کندل خود را بست. روند دامیننس تتر بر خلاف روند دامیننس بیت کوین نزولی است. موضوعی که تصدیق کننده صعود احتمالی بیت کوین و به طبع سایر ارزهای دیجیتال است.

 توجه داشته باشید نقش دامیننس تتر در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال این است که افزایش آن نشان دهنده فروش ارزهای دیجیتال توسط معامله‌گران و تبدیل آنها به ارز تتر USDT و کاهش آن نشانه تبدیل شدن تترهای بازار به سایر ارزهای دیجیتال بازار است.

توجه: پیش بینی های بیان شده صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و معامله گران بازارهای بر اساس دیدگاه و تحلیل خود به فعالیت در بازارها بپردازند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد