آنچه در هفته گذشته بر انس جهانی گذشت/ پیش بینی قیمت طلای جهانی در روزهای آینده+ نمودار

پس از حمله هفت اکتبر حماس به اسرائیل، ورق اونس جهانی طلا برگشت. به شکلی که تمام قله های قبلی در نوردیده شد و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید. حالا طلا که قله ای در نزدیکی ۲۵۰۰ دلار ساخته است. آیا در هفته آینده به سمت قله حرکت می کند یا روند اصلاحی در پیش می گیرد؟

به گزارش اکونگار، اگر از آن دسته افرادی باشید که برای حفظ سرمایه از شر تورم به طلا، این فلز گرانبها پناه می برید یا اگر معامله کننده بازارهای طلا در داخل و اونس جهانی در بازارهای بین المللی هستید، احتمالاً می دانید روند قیمتی طلا به شدت تحت تأثیر سیاست های اقتصادی کشورهای قدرتمند اقتصادی علی الخصوص ایالات متحده آمریکا و همچنین تنش های سیاسی و نظامی در سطح جهان است. به همین دلیل بعد از شروع نبرد در فلسطین اشغالی طلا جهش صعودی داشت.

ریزش شدید قیمت طلا / قیمت هرگرم طلای ۱۸عیار امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ چند؟

حمله حماس روند طلا را تغییر داد!

اگر به پیشنیه طلا در ماه های اخیر نگاهی داشته باشیم، روند اونس جهانی در روز ۶ اکتبر ۲۰۲۳ یعنی همان ۱۴ مهر ماه سال ۱۴۰۲ شمسی خودمان، درست یک روز قبل از حمله حماس به رژیم صهیونیستی روندی ریزشی داشت. اونس طلا در پایان روز جمعه ۱۴ مهر در عدد ۱۸۳۲ دلار به کار خود خاتمه داده بود. با توجه به اینکه جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی به حساب می آید و صبح شنبه حمله حماس رخ داد، طلا در ابتدای روز معاملاتی بازارهای مالی دوشنبه ۱۷ مهر با گپ (فاصله) قیمتی افزایشی باز شد و از آن نقطه گارد صعودی به خود گرفت.

روند انس جهانی طلا در آغاز هفته کاری گذشته

حال پس از بیان مسیر طلا در ماه های گذشته، به روند هفتگی طلا به صورت اجمالی می پردازیم. طلا در انتهای هفته کاری منتهی به ۲۴ می (۴ خرداد) کندل خود را در ۲۳۳۳ دلار بست. با شروع بازار در هفته جدید، دوشنبه ۲۷ می (۷ خرداد)، طلا در بازارهای جهانی با افزایش تقاضا رو به رو شد.

وضعیت طلا در هفته کاری قبل

روند زمانی روزانه این فلز گرانبها تا روز جمعه 4 خرداد خنثی بود. جمعه آخرین روز ماه میلادی آمار شاخص PCE (Personal Consumption Expenditures)، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شاخص‎‌های اقتصادی که معیاری برای سنجش تورم کشور آمریکا است، در ماه آوریل منتشر شد. بر اساس آمار این شاخص در ماه آوریل با کاهش اندک یک درصدی نسبت به ماه پیش مواجه شد که با انتظارات به همین میزان متفاوت بود.

همین موضوع باعث شد که طلا با رشد نسبی در کندل ساعتی مواجه شود. این صعود هیجانی در ساعت بعد با فشار فروش مواجه شد که همین موضوع سبب شد اونس تا محدوده ۲۳۲۷ دلار در پایان روز افت داشته باشد.

بازارهای مالی جهانی بر اساس پیش بینی ها انتظار عدم تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه های ژوئن و ژوئیه را دارند. اگر شاخص PCE بیش از ۰.۳% افزایش یابد، ممکن است شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا باشیم. از سوی دیگر، اگر شاخص PCE کمتر از ۰.۲% افزایش یابد، ممکن است ضعف دلار را نظاره گر باشیم.

پیش بینی طلای جهانی در هفته آتی

XAUUSD

داده های چارت بر اساس مباحث تکنیکال به ما می گوید روند بلند مدت طلا همچنان صعودی است و این روند تا زمانی که در بازه زمانی هفتگی کندلی در زیر محدوده ۲۱۵۰ دلار بسته نشود ادامه دارد. اما در بازه زمانی روزانه طلا که میل به اصلاح قیمتی نشان می دهد، در محدوده حمایتی بین ۲۳۳۰ تا ۲۳۲۰ دلار قرار دارد که ممکن است به آن واکنش نشان دهد. در صورتی که این محدوده حمایتی از دست برود حمایت های بعدی به ترتیب ۲۳۰۰ و ۲۲۷۷ دلار است.

XAUUSD2

همچنین لازم به ذکر است در هفته معاملاتی پیش رو، اخبار مهمی همچون شاخص PMI یا شاخص مدیران خرید (Purchasing Managers' Index)، نرخ بیکاری و گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی منتشر خواهد شد که هر کدام ممکن است روند طلا را دستخوش تغییراتی کنند.

لازم به توضیح است شاخص PMI در صورتی که بهتر از ماه قبل و بالاتر از عدد پیش‌بینی‌شده باشد احتمالاً به تقویت دلار و کاهش ارز اونس منجر می شود. اگر در حد انتظار باشد تغییر چندانی نمی کند و اگر هم پایین تر از حد ماه گذشته و پیش بینی باشد سبب افت ارزش دلار و توقیت ارزش طلا می شود.

توجه: پیش بینی های بیان شده صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و معامله گران بازارهای بر اساس دیدگاه و تحلیل خود به فعالیت در بازارها بپردازند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان