سقوط درآمدهای صنعت گردشگری اسراییل / تنها ۵۳ مسافر در تعطیلات کریسمس به سرزمین‌های اشغالی رفتند

جنگ علیه غزه، گردشگری اسرائیل را طی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ میلادی به شدت تحت الشعاع قرار داده است به طوری که طی این مدت تنها ۱۸۰ گردشگر به اراضی اشغالی سفر کردند.

به گزارش اکونگار به نقل از شفقنا، در ماه دسامبر که تعطیلات کریسمس در آن قرار دارد فقط ۵۳ گردشگر به اسرائیل مسافرت کردند که در مقایسه با دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی که با حضور ۲۶۶ هزار گردشگر همراه بود، حکایت از کاهش ۸۰ درصدی شمار گردشگران در اسرائیل دارد، این در حالی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی پیش‌بینی می‌شد تعداد گردشگران به ۳ میلیون نفر افزایش یابد.

پایان آتش بس موقت با شعله‌ور شدن دوباره جنگ / هیچ مذاکره‌ای برای آزادی گروگان‌ها انجام نمی‌شود​

ضربات سنگین حمله زمینی به غزه بر پیکر اقتصاد اسراییل / اعداد و آمار از چشم‌اندازها چه می‌گویند؟

 سایت کالکالیست اسرائیل اعلام کرد: «جنگ تاثیر قابل توجهی بر شمار گردشگران ورودی اسرائیل داشته است و در حالی وزارت گردشگری پیش‌بینی می‌کرد که طی ماه‌های اکتبر تا دسامبر حدود ۹۰۰ هزار گردشگر وارد اسرائیل شوند اما عملا تنها ۱۸۰ هزار گردشگر وارد شدند.

به عنوان مثال، آمار قابل توجه این است که در ماه دسامبر، زمانی که تعطیلات کریسمس فرا رسید، قرار بود موجب رونق گردشگری اسرائیل شود اما تنها ۵۲.۸ هزار گردشگر وارد شدند.

برای مقایسه باید عنوان کرد که در دسامبر ۲۰۲۲میلادی ۲۶۶۰۰۰ گردشگر ورودی به ثبت رسید که بیش از پنج برابر آمارِ دسامبر ۲۰۲۳ است.

به گزارش کالکالیست، سالی که می‌توانست سال پر رونقی برای گردشگری اسرائیل باشد، به پایان رسید؛ سالی که قرار بود به رکوردهای سال ۲۰۱۹ قبل از همه‌گیری کرونا نزدیک شود.

در مجموع، ۳.۰۱ میلیون گردشگر در کل سال ۲۰۲۳ وارد اسرائیل شده‌اند. در واقع، این آمار بیانگر کاهش حدود ۳۴ درصدی در مقایسه با تعداد گردشگرانی است که در سال ۲۰۱۹ وارد اسرائیل (۴.۵ میلیون گردشگر) شدند؛ رسیدن به این آمار به نظر می‌رسد حتی پس از پایان جنگ به چندین سال زمان نیاز داشته باشد.

۱۰ کشوری که در فهرست گردشگرفرست‌ترین کشورها به اسرائیل قرار دارند به ترتیب عبارتند از ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، بریتانیا ، روسیه ، آلمان ، ایتالیا ، رومانی ، لهستان ، کانادا و اسپانیا.

گردشگری اسرائیل

وزارت گردشگری اسرائیل اعلام کرده در سال ۲۰۲۳ میلادی درآمد گردشگری به حدود ۱۷.۷ میلیارد شِکل (در مقایسه با ۱۵.۶ میلیارد شکل در سال ۲۰۲۲) است و متوسط هزینه هر گردشگر بدون احتساب هزینه پرواز، ۶۰۰۵ شِکل است، در حالی که میانگین مدت اقامت به ۸.۳ شب است.

پیش از این، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش مفصلی به هزینه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداخته و اعلام کرد، این جنگ طی سه ماه با ۲۱۷ میلیارد شِکل بی سابقه‌‌ترین جنگ از لحاظ هزینه‌های هنگفت (تلفات گسترده) لقب گرفته است.

این روزنامه با اعتراف به تلفات سنگینی که ارتش اسرائیل بر اثر جنگ متحمل شده اعلام کرد، در کنار تلفات انسانی بی سابقه و تبعات اجتماعی، روحی و روانی، سیاسی و امنیتی و البته نظامی وحشتناک، زیان‌ اقتصادی هنگفت ۶۰ میلیارد دلاری هم برای تل‌آویو در پی داشته است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد