لزوم بازتعریف روش‌های پرداخت فرامرزی به مدد هوش مصنوعی

مدیرعامل شرکت راهکارپرداز یک‌­پی، ضمن سخنرانی در همایش بریکس‌پلاس به میزبانی روسیه در مرکز اکسپوفُروم سن‌پترزبورگ بر لزوم بازتعریف روش­‌های پرداخت فرامرزی همگام با پیشرفت­‌های جدید هوش مصنوعی، بلاکچین و صنعت فین‌تک تأکید کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از راه پرداخت؛ امیراحسان برخورداری، مدیرعامل شرکت راهکارپرداز یک‌­پی در همایش بریکس‌پلاس درباره جدیدترین روش‌­های پرداخت بین­‌المللی، اهمیت به خدمت گرفتن هوش مصنوعی و پتانسیل­‌های شبکه بلاکچین برای دگرگون کردن سیستم بانکداری دیجیتال به سخنرانی پرداخت.

او با تشریح نظام­‌های جدید پرداخت بین­‌المللی، گفت: در چشم­‌انداز جدید عصر دیجیتال، صنعت فین‌تک و ادغام شدن هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید پرداختی با هم، نه‌تنها روش‌­های جدیدی پیش روی نظام­‌های بانکداری دیجیتال قرار می‌گیرد، بلکه در آینده‌­ای بسیار نزدیک شکل جدیدی از بانکداری بین‌‌المللی ابداع خواهد شد، به همین دلیل لزوم اتحاد کشورها و شرکت‌­های بین‌­المللی، بیش از پیش حس می‌­شود تا بتوانند پرداخت‌­ها و تبادلات مالی فرامرزی را گسترش دهند.

مدیرعامل شرکت یک‌­پی ضمن اشاره به فعالیت‌­های بین‌المللی این شرکت در خاورمیانه و کشورهای دیگر، اذعان کرد: یک‌پی این فرصت بسیار مناسب را پیش روی خود می­‌بیند که جهت رشد در فضای بین‌‌الملل برای ارائه فناوری‌­‌ها و تجربیاتش به شرکت‌های مستعد خارج از ایران به میدان بیاید.

او ادامه داد: همچنین کشورهای گروه بریکس می‌توانند با همکاری­‌های سازنده خود، بستر بسیار خوبی برای گسترش و پیشرفت فناوری‌­های دیجیتال و شرکت­‌های حوزه فین‌­تک باشند.

این همایش با حضور چهره‌­های اقتصادی گروه بریکس برگزار شد و در بخش سخنرانی‌­ها در شاخه افق‌های جدید و فرصت‌­های پیش روی بریکس، امیراحسان برخورداری در کنار مهمانان دیگر این بخش ازجمله چن ژیگانگ، مدیرعامل پارک تجارت و فناوری روسیه و چین و رئیس اتحادیه کارآفرینان چین در سن‌پترزبورگ روسیه؛ شیخ محمد بن حم، معاون رئیس هیئت‌­مدیره گروه بن حم و عضو شورای ملی امارات متحده عربی؛ آرتور گرشبرگ و الکساندر آگافونوف شرکای R-Line روسیه، با محوریت اهمیت استقبال از فناوری‌­های نوین در ارتباطات کشورهای عضو بریکس حضور داشت.

عصر دیجیتال با سرعت حیرت­‌آوری در حال پیشرفت است و تحولات ژئوپلیتیکی فرصت­‌ها و چالش‌­های جدیدی در حوزه تجارت پدید می‌­آورد. با ورود آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به گروه بریکس، فصل جدیدی در تاریخ همکاری این کشورها ورق خورده است.

با آغاز ژانویه ۲۰۲۴، اعضای جدید این گروه برای تدوین یک دستورالعمل مشترک و نیز مشخص کردن مسیرهای اقتصادی و تجاری، گرد هم خواهند آمد. تمرکز ویژه این نشست بر کنار گذاشتن روندهای محدودکننده کسب‌­وکارها و مشخص کردن راهکارهایی برای رشد و توسعه تبادلات کشورهای عضو خواهد بود. متخصصان خبره در این نشست گروه بریکس، مهم‌­ترین و موفقیت‌­آمیزترین روش­‌های نوین ورود به بازارهای جدید بین­‌المللی را مطرح خواهند کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد