چند کاربران ایرانی از dns غیرایرانی استفاده می‌کنند؟

ابردراک بر اساس تحلیل تطبیقی لاگ سرورهای لبه و DNS خود به این نتیجه رسید که از هر ۱۰ کاربر ایرانی ۹ کاربر از DNS غیرایرانی استفاده می‌کنند. میانگین جهانی این عدد ۴ کاربر از هر ۱۰ کاربر است.

به گزارش اکونگار، 

اختلالات و فیلترینگ اینترنت در نیمه دوم سال گذشتته، موجب افزایش درخواست‌های سرویس DNS غیرایرانی شده و همین امر بر سرویس dns ابردراک تاثیر گذاشت و باعث شد این درخواست‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برخلاف سال‌های گذشته، کاهش شدیدی پیدا کند.

گزارش ابردراک از میزان نفوذ شرکت‌های میزبانی وب و مراکز داده نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱، سهم سرویس‌دهندگان اینترنت داخلی کمتر شده است.

در سال‌های گذشته با نزدیک شدن به دوره پایانی سال و افزایش تعداد خریدهای آنلاین، تعداد درخواست‌های ابری دراک افزایش پیدا می‌کرد؛ اما نمودار سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد اگرچه درخواست‌ها در پایان سال ۱۴۰۱ روند افزایشی داشت اما حتی به تعداد درخواست‌های DNS در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نزدیک نشد.

عدم رضایت کاربران ایرانی

ابردراک براساس تحلیل تطبیقی لاگ سرورهای لبه و DNS خود به این نتیجه رسید که از هر ۱۰ کاربر ایرانی ۹ کاربر از DNS غیرایرانی استفاده می‌کنند. میانگین جهانی این عدد ۴ کاربر از هر ۱۰ کاربر است.

ابردراک در توضیح نوشته است که این موضوع نشان‌دهنده عدم رضایت کاربران ایرانی و کاهش استفاده آن‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ از سرورهای Public DNS ایرانی است. براساس این نمودار حدود ۳۰درصد کاربران از سرورهای DNS گوگل، ۱۷.۱۷درصد از کلادفلر، ۱۲.۹درصد از آمازون استفاده می‌کنند.

رصد وضعیت برقراری ارتباط پلتفرم‌های پربازدید ایرانی

ابردراک وضعیت برقراری ارتباط و پایداری پلتفرم‌های محبوب و پربازدید ایرانی را از مبدا پاپ‌سایت‌هایش از مسیر سه gateway بین‌المللی اینترنت کشور به مقصد مراجع خارجی رصد کرده تا بتواند گزارشی از وضعیت uptime اینترنت یعنی اتصال، اختلال و قطعی اینترنت ارائه بدهد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد