آپ به زیان افتاد؟

درآمد آپ به طور جداگانه از فصول سال قبل بیشتر بوده؛ اما در انتها به زیان ختم شده است.

به گزارش خبرنگار اکونگار، باتوجه به اینکه شرکت ها یکی پس از دیگری اطلاعات و صورت های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 خود را در کدال منتشر می‌کنند، به سراغ شرکت آسان پرداخت پرشین رفته و با ارائه و مقایسه فعالیت‌های این دوره با دوره‌های مشابه به بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 پرداخته است.

شرکت آسان پرداخت پرشین در 3 ماهه نخست سال جاری توانست حدود 2 هزار و 214 میلیارد تومان از فروش پین و اعتبار، کارمزد تراکنش شاپرکی، پشتیبانی دستگاه های پوز بانکی و سایر بخش‌ها درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است. پس از کسر هزینه بهای تمام شده درآمدها، سود ناخالص 66 میلیارد تومانی برای آپ رقم خورد که رشد 31 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

آپ در بهار سال جاری موفق به ثبت سود عملیاتی 24 میلیارد تومانی شد که در مقایسه با بهار سال قبل 5 درصد افت را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه های مالی و افزایش سایر درآمدهای سه ماهه نخست به سود عملیاتی، سود فصل بهار شرکت به دست آمد که بر این اساس آپ توانست در پایان بهار بالغ بر 40 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود 5 درصد کاهش داشته است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره 3 درصد، حاشیه سود عملیاتی یک درصد و حاشیه سود خالص 2 درصد است. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص و حاشیه سود ناخالص آپ نسبت به سال مالی گذشته بدون تغییر بوده اند. شرکت آپ در بهار سال جاری موفق به تحقق 72 ریال سود خالص به ازای هر سهم شد. سود محقق شده ی هر سهم در بهار 1401 عدد 75 ریال بود که اکنون شاهد افت 4 درصدی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد