لزوم تشکیل سازمان هوش مصنوعی در کشور

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به ایجاد سازمان هوش مصنوعی تاکید کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، سید محمد مهدوی در همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری افزود: امروزه فرصت‌های مناسبی برای استفاده از هوش مصنوعی در امور مختلف از جمله در حوزه‌های آموزش و یادگیری به وجود آمده و مداخله حاکمیت می‌تواند تسهیل‌گر و نقش آفرین برای بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هوش مصنوعی نیازمند آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در کشور است، گفت: شکل‌گیری سازمان هوش مصنوعی و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه سبب افزایش تعامل و همکاری میان جامعه محققان و متخصصان در این حوزه می‌شود.

به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، مهدوی با تشریح اهداف و برنامه‌های این ستاد به عنوان حامی و توسعه دهنده علم و فناوری، تاکید کرد: این ستاد تلاش می‌کند فناوری‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی در قالب شکل‌گیری استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیازهای کشور توسعه و گسترش یابد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به اینکه امروزه آینده آموزش و یادگیری در سایه هوش مصنوعی است، یادآور شد: هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود فرآیند آموزش استفاده شود و توسعه هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و ایجاد بازار کسب و کار در کشور است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد