سقوط ۷۸ میلیارد دلاری ارزش سهام انویدیا

سهام انویدیا (NVDA) درحال‌حاضر با کاهش ۴.۳۵ درصدی مواجه شده است تا غول فناوری بدترین روز خود در چهار ماه گذشته را تجربه کند.

به گزارش اکونگار به نقل از دیجیاتو؛ سهام انویدیا، بزرگ‌ترین کاهش یک‌روزه خود از 17 اکتبر سال 2023 را تجربه کرده است (غول تراشه‌سازی در آن زمان شاهد افت 4.7 درصدی بود).

براساس داده‌های بازار داو جونز (Dow Jones)، انویدیا 78 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در روز سه‌شنبه از دست داده است تا بزرگ‌ترین ضرر روزانه ارزش بازار تاریخ خود را تجربه کند. در رکورد قبلی (31 می 2023)، 56 میلیارد دلار از ارزش بازار آن کاهش یافته بود.

عملکرد بسیار خوب انویدیا در سال 2024

بااین‌حال، سهام انویدیا در سال جاری، تاکنون بیش از 35 درصد افزایش یافته است. «فرانک لی»، تحلیلگر گروه بانکداری HSBC در این رابطه می‌گوید: «با توجه به افزایش قیمت سهام انویدیا در سال جاری، ما معتقدیم که انتظارات کلی بازار به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته، زیرا درآمد پیش‌بینی‌شده آن به برآورده‌های ما نزدیک شده است.»

ارزش بازار انویدیا چند روز قبل به‌لطف تراشه‌های هوش مصنوعی، از آمازون پیشی گرفت. در آن زمان، ارزش هر سهم انویدیا 721.28 دلار به‌ازای هر سهم بسته شده بود که بااین‌حساب، ارزش بازار این شرکت به 1.78 تریلیون دلار رسید و از ارزش بازار 1.75 تریلیون دلاری آمازون عبور کرد. اکنون اما سهام آن با ارزش 694.52 دلار به‌ازای هر سهم معامله می‌شود.

انوید‌یا روز گذشته (2 اسفندماه) گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه چهارم سال 2023 خود را گزارش خواهد کرد. تحلیلگران وال‌استریت انتظار دارند این شرکت در گزارش خود سود 4.63 دلاری به‌ازای هر سهم و درآمد 20.54 میلیارد دلاری را اعلام کند. علاوه بر انویدیا، سهام AMD نیز درحال‌حاضر با کاهش بیشتر از 7 درصدی، به 151,24 یورو به‌ازای هر سهم رسیده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان