واکنش اتحادیه تهران به وضع مالیات جدید طلا +فیلم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: اخذ مالیات از سود حاصل از خرید و فروش طلا شایعه است.

به گزارش اکونگار، چندی پیش، سازمان امور مالیاتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از اول دی ماه کلیه اشخاص حقیقی صاحب مشاغل ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات هستند. با توجه به اینکه صنف طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست، فروشندگان و حتی خریداران طلا نگران ثبت سرمایه‌های خود هستند. 

نگرانی مالیاتی مردم از معاملات مصنوعات طلا و جواهر

تکذیب افزایش مالیات طلا / خرید فقط ۹ درصد مالیات دارد​

این اطلاعیه نگرانی‌های جدی برای فعالان حوزه طلا ایجاد کرد، بسیاری از فعالان این صنف معتقد بودند که مالیات 25درصدی طلا این بازار را به ورطه نابودی می‌کشاند، تا اینکه روابط عمومی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.

طبق اعلام این سازمان، اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید می باشد مشمول ارزش افزوده است. 

سخنگوی سازمان امور مالیاتی هم در واکنش به ابهامات پیش آمده گفت: ر، در حال حاضر اصل کالای طلا، جواهر و پلاتین از مالیات معاف است و تنها ۹درصد مالیات ارزش افزوده از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: اخذ مالیات از سود حاصل از خرید و فروش طلا شایعه است. 

دیدگاه
آخرین اخبار