درخواست مدیرعامل مستعفی بایننس برای خروج از آمریکا

وکلا‌ی چانگ‌پنگ‌ ژائو، مدیر‌عامل سابق بایننس، خواستار صدور اجازه‌ی خروج او از خاک آمریکا شدند.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ چانگ‌پنگ ژائو ملقب‌ به سی‌زی (CZ)، مدیر‌عامل سابق بایننس، هفته‌ی گذشته به نقض قوانین ضدپولشویی اعتراف کرد و از بایننس جدا شد. بر‌اساس گزارش رویترز، وکلای سی‌زی از قاضی خواسته‌اند تا درخواست وزارت دادگستری مبنی‌بر ممنوعیت بازگشت او به خانه‌اش در امارات متحده‌ی عربی تا زمان صدور حکم را رد کند.

وکلای سی‌زی، دیروز از قاضی ریچارد جونز خواستند تا شرایط وثیقه‌ای که به سی‌زی اجازه‌ی خروج از آمریکا قبل از صدور حکم را می‌دهد، لغو نکند. سی‌زی، شهروند کانادا و امارات متحده‌ی عربی، در روز سه‌شنبه پس از اعتراف به پولشویی از سمت مدیر‌عاملی بایننس کنار رفت.

مقامات ایالات‌ متحده گفتند که بایننس قوانین ضد‌‌‌‌پولشویی و تحریم‌های ایالات‌ متحده را زیر‌ پا گذاشته و بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش مشکوکِ گزارش‌نشده با سازمان‌هایی که ایالات‌ متحده آن‌ها را گروه‌های تروریستی توصیف می‌کند، داشته است.

شرکت بایننس با پرداخت ۴٫۳ میلیارد دلار به عنوان جریمه موافقت‌ کرد. سی‌زی نیز ملزم به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار به کمیسیون معاملات آتی کالا شد. بر اساس گفته دادستان‌ها در روز چهارشنبه، سی‌زی ممکن است ۱۸ ماه زندانی شود.

وزارت دادگستری آمریکا از قاضی جونز خواسته تا شرایط وثیقه را حذف‌ کند؛ در غیر این صورت، سی‌زی می‌تواند با قرار وثیقه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری به امارات برگردد.

دولت آمریکا اعلام کرد که شاید نتواند پس از خروج سی‌زی از آمریکا، بازگشت دوباره‌ی او را تضمین کند؛ زیرا این کشور هیچ‌گونه معاهده‌ای با امارات مبنی بر استرداد اشخاص ندارد. همچنین سی‌زی مولتی میلیاردری با دارایی‌های قابل‌ توجه است.

وکلای سی‌زی استدلال کردند که سی‌زی، داوطلبانه مسئولیت کارش را بر عهده گرفته و با مبلغ قابل‌توجه وثیقه‌ موافقت کرده است؛ بنابراین خطر فرار وجود ندارد.

در ادامه، وکلای مدافع سی‌زی اذعان‌ داشتند که موافقت با بازگشت به امارات، به او این امکان را می‌دهد که از خانواده‌ی خود مراقبت و آن‌ها را برای صدور حکم آماده‌ کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد