سبزپوشی بازار کریپتو/ رالی صعودی در انتظار بیت کوین؟

اقدامات اخیر بلک راک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی، موج صعودی در بیت کوین (BTC) ایجاد کرده است.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت‌نیوز، در میان انتظارات بازار برای صندوق‌های ETF اتریوم و سولانا، حرکت استراتژیک بلک‌راک در بازار بیت کوین توجه زیادی از سوی سرمایه‌گذاران جلب کرده است.

اقدام اخیر بلک‌راک در بازار بیت کوین

ژوئن ماه چالش‌برانگیزی برای ETFهای بیت‌کوین بوده است. بر اساس گزارش سرمایه‌گذاران، تراست بیت‌کوین گری‌اسکیل (GBTC) با خروج نزدیک به 559 میلیون دلار از تاریخ 10 ژوئن پیشتاز بوده است. این روند نگرانی‌هایی در مورد عملکرد و ثبات ETFهای بیت‌کوین ایجاد کرده است.

ezgif-5-0bdce2b56f

عملکرد ضعیف ETFهای بیت کوین

داده‌ها نشان می‌دهند بیشتر ETFهای بیت کوین در ماه ژوئن با خروجی‌های چشمگیری مواجه شده‌اند. تا 27 ژوئن، GBTC تنها ETF بیت کوین بود که 11.4 میلیون دلار خروجی ثبت کرد، در حالی که بقیه یا ورودی داشتند یا در وضعیت خنثی باقی ماندند. این وضعیت منجر به افزایش عدم اطمینان در میان سرمایه‌گذاران شده است.

با وجود روند نزولی در ETFهای بیت کوین، تراست بیت کوین iShares بلک‌راک (IBIT) از تاریخ 10 ژوئن هیچ خروجی‌ای نداشته است. افزون بر این، یک پرونده جدید SEC نشان داد صندوق بلک‌راک اکنون 43 هزار سهم از IBIT را دارد. این صندوق سومین صندوق داخلی بلک‌راک است که در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند.

علاقه نهادی و واکنش‌های بازار

افزایش سرمایه‌گذاری بلک‌راک در بیت کوین اولین بار از سوی شرکت تحلیل بلاک‌چین ماکروسکوپ وایرال شد که در پست توییتری از پرونده SEC خبر داد. این اقدام از جانب بلک‌راک به منزله نشانه‌ای مهم از اعتماد به آینده قیمت بیت کوین تفسیر شده است، به‌ویژه با توجه به نوسانات کنونی بازار.

سایر ETFهای در صف انتظار

به موازات این تحولات، شرکت VanEck برای ثبت "VanEck Solana Trust"  اقدام کرده است، که اولین تلاش برای راه‌اندازی صندوق ETF سولانا (SOL) در ایالات متحده است. این خبر، همراه با انتظار برای ETF  اسپات اتریوم، جامعه رمز ارز را امیدوار کرده است.

احساسات بازار و گمانه‌زنی‌ها

اقدام بلک راک واکنش‌های مختلفی در بازار به همراه داشته است. برخی ناظران گمان می‌کنند سرمایه‌گذاری بلک‌راک نشان‌دهنده تجمع استراتژیک بیت کوین در ترازنامه شرکت است.

دفاع از بلک‌راک

در میان این گمانه‌زنی‌ها، برخی به دفاع از بلک‌راک برخاسته و استدلال می‌کنند چنین سرمایه‌گذاری‌های استراتژیکی برای شرکتی در اندازه و اهمیت بلک‌راک غیرمعمول نیست. آنها تاکید می‌کنند اقدامات بلک‌راک باید به چشم نشانه‌ای از افزایش علاقه و اعتماد نهادی به بیت کوین به عنوان یک دارایی بلندمدتی دیده شود.

ezgif-5-4ed01e85f7

تاثیر بر قیمت بیت کوین

پس از مجموع این اخبار، بیت کوین افزایش ملایم 0.35 درصدی پیدا کرد و در زمان نگارش این گزارش در قیمت 61,401 دلار معامله می‌شود. با این حال، بیت کوین همچنان برای ورود به منطقه صعودی تلاش می‌کند، با شاخص قدرت نسبی (RSI) که زیر سطح خنثی باقی مانده است.

اقدامات اخیر بلک‌راک در بازار بیت کوین نشان‌دهنده علاقه و موقعیت‌یابی استراتژیک بازیگران نهادی بزرگ در فضای ارزهای دیجیتال است. در حالی که بازار گسترده‌تر ETFهای بیت‌کوین با چالش‌هایی مواجه هستند، اقدامات بلک‌راک حاکی از یک رویکرد متعادل به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ترکیبی از خوش‌بینی محتاطانه و تجمع استراتژیک در ترازنامه شرکت است. با ادامه تکامل بازار، اقدامات شرکت‌های نهادی بزرگ مانند بلک‌راک به طور قطع نقش مهمی در شکل‌دهی به مسیر آینده بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال خواهند داشت.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان