کوچ پشت کوچ، به خانه کوچک و کوچک‌تر

حسینعلی حاجی دلیگانی، منتخب مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه اجرای قوانین حوزه مسکن باید با جدیت پیگیری شود تا مردم بتوانند برای خانه‌دار شدن برنامه‌ریزی کنند، ابراز امیدواری کرد که با تحقق این مهم بخش زیادی از هزینه خانوارها کاسته می‌شود و بستر تقویت معیشت مردم فراهم خواهد شد.

به گزارش اکونگار، به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از هزینه خانواده‌ها مربوط به تامین مسکن است، گفت: متاسفانه گرانی مسکن طی دهه اخیر موجب شده که خرید خانه به آرزویی دست‌نیافتنی برای مردم تبدیل شود این در حالی است که اجاره‌بها نیز به شدت افزایش یافته و همین موضوع معیشت خانواده‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اعلام زمان ابلاغ سقف اجاره بها از سوی وزیر راه و شهرسازی

منتخب مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت نابسامان بازار مسکن موجب تصویب قوانین بسیار خوبی در حوزه مسکن از جمله جهش تولید مسکن، ساماندهی اجاره‌بها، مالیات بر خانه‌های خالی و… شد اما بر همگان روشن است که تصویب این قوانین به تنهایی راهگشا نیست و باید اجرایی شود تا آثار آن برای مردم محسوس باشد.

وی تصریح کرد: اجرای قوانین حوزه مسکن باید با جدیت پیگیری شود تا مردم بتوانند برای خانه‌دار شدن برنامه‌ریزی کنند با تحقق این مهم بخش زیادی از هزینه خانوارها کاسته می‌شود و بستر تقویت معیشت مردم فراهم خواهد شد.

مالیات بر خانه های خالی، راه نجاتی که همچنان مسدود مانده است

به گزارش اکونگار، یکی از قوانینی که در حوزه مسکن می تواند باعث کنترل نرخ اجاره بها شود و فشار را از روی دوش خانه به دوشان کم کند، مالیات بر خانه های خالی است. اگر چه در سال ۹۹ طرح مالیات بر خانه‌های خالی شورای نگهبان تصویب شد و مطابق آن مقرر شد خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند مشمول مالیات بر مبنای درآمد اجاره شوند، اما این طرح تاکنون عملا اجرایی نشده است.

یکی از چالش های موجود در اجرای مالیات بر خانه های خالی، نقص اطلاعات سامانه املاک و اسکان بود که به دلیل عدم همکاری سازمان ثبت اسناد باعث شد این قانون اجرایی نشود.

چه تعداد خانه های خالی شناسایی شده؟

ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، در برنامه ای تلویزیونی اظهار کرد: خانه‌های خالی را در کل کشور ۵۶۰ هزار خانه است که این خانه‌های خالی شناسایی شده و هشدارهای لازم به صاحبان آنها داده شد و در راستای همین پیگیری‌ها بیش از ۱۸۲ هزار مورد از این واحدهای خالی به بازار مسکن عرضه و بیش از ۱۲۰ واحد نیز بر اساس اولویت دانه درشت‌ها برای نخستین‌بار به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد