بیانیه وزارت اطلاعات درباره حادثه تروریستی کرمان / یکی از تروریست‌ها تاجیک است

وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از تروریست‌های حادثه کرمان که منجر به شهادت جمعی از هموطنانمان شد، تاجیکستانی است.

به گزارش اکونگار، وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد.

در بامداد روز پنج‌شنبه ۱۴ دی اقامتگاه مورد استفادۀ دو تروریست معدوم در حومۀ شهر کرمان شناسایی و نیز ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کنندۀ اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند.

در ادامۀ عملیات، ۹ نفر از شبکۀ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطان آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند.

قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

عدم صدور بیانیه تا این لحظه، به‌دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل اقامت تروریست‌ها بود که می‌توانست بیانگر احتمال وجود و مراجعۀ عوامل دیگر برای انتقال مواد انفجاری و بکارگیری در سایر اماکن باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران صبح امروز هم سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: آخرین آمار تأییدشده شهدای این حادثه ۸۵ نفر بوده است.

وی در ادامه در خصوص نحوه تشییع شهدا نیز اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده به اطلاع فرمانداران سراسر استان و استانداران سایر استان‌ها که شهیدی در بین شهدای این حادثه دارند، رساندیم که برای تحویل اجساد شهدای خود اقدام کنند.

ایرانمنش تصری کرد: مقررشده تشییع تمامی شهدا جمعه ۱۵ دی ماه در محل مصلای امام علی (ع) برگزار شود.

وی تاکید کرد: از بین این تعداد ۱۲ اتباع و ۱۸ دانش آموز شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در خصوص آمار شهدای شهرستان‌های استان کرمان گفت: بافت ۳ نفر، زرند ۶ نفر، رفسنجان ۱ نفر، نرماشیر ۲ نفر، فاریاب ۱ نفر، راور ۲ نفر، بردسیر ۱ نفر شهید دارند ونیز  دونفر از این عزیزان از خراسان رضوی و تهران به فیض شهادت رسیدند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد