انتقاد قطعه‌‌ سازان از واردات خودرو همراه با قطعات

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: با توجه به عدم تدوین شیوه‌نامه تامین قطعات خودروهای وارداتی، واردات خودرو و قطعه خواهیم داشت.

به گزارش اکونگار به نقل از مهر، پس از کش و قوس‌های فراوان مجلس واردات خودروهای کارکرده زیرپنج سال را رسما تایید کرد. پس از آن مصوبه به دولت رفته و در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مرتبط بررسی شد. همزمان با روی کارآمدن عباس علی آبادی دومین وزیر صمت دولت سیزدهم موضوع واردات خودرو‌های خارجی جدی شده و دستورالعمل‌های مرتبط و شیوه‌نامه‌ها و آیین‌های مرتبط با این موضوع در سازمان بررسی و تهیه و تدوین شد. 

قطعه‌سازان داخلی بی‌خبر از نحوه تامین قطعات خودروهای وارداتی

 محمدرضا نجفی‌منش در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص هماهنگی با قطعه سازان برای تولید، تأمین و خدمات پس از فروش قطعات خودروهای وارداتی اظهار داشت: با قطعه سازان هیچ‌گونه هماهنگی در زمینه تأمین قطعات خودروهای وارداتی صورت نگرفته، اما قطعه سازان بخش‌هایی را که می‌توانند تأمین می‌کنند.

شیوه‌نامه تامین قطعات خودروهای وارداتی تدوین نشده

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خودرو در مورد شیوه نامه تأمین قطعات خودروهای وارداتی که آیا قرار است قطعات به طور مستقیم از واردات تأمین شود یا اینکه از ظرفیت قطعه سازی بر اساس اسناد بالادستی در این زمینه استفاده شود، گفت: هیچ شیوه نامه‌ای (پروتکل) در این زمینه تهیه نشده و منطقاً به سمت واردات مجدد می‌رود یعنی ما هم واردات خودرو و هم قطعات خواهیم داشت.

به گزارش اکونگار، درحالی صحبت از واردات خودروهای کارکرده می‌شود که دستورالعمل‌های زیست محیطی آن تدوین شده و تمامی موارد مرتبط با سازمان استاندارد هم تایید و نهایی شده است.

تامین قطعات خودروهای وارداتی در هاله‌ای از ابهام

هفته گذشته لیست خودروهای وارداتی و برندهایی که به کشور وارد می‌شوند منتشر شد؛ اما خبری از وضعیت خدمات پس از فروش و چگونگی تامین قطعات نشده است. 

درحال حاضر بسیاری از قطعه‌سازان خودروی کشور در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و عده‌ای هم تعطیل شده‌اند. حال اینکه برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو و تامین قطعات چیست؟ کاملا نامشخص است و هنوز خبری از نحوه تامین قطعات خودروهای وارداتی صحبتی به میان نیامده است. 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد