واکنش بازار خودرو به قیمت دلار/ خودرو گران می‌شود؟

از ابتدای صبح امروز و همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو هم افزایشی شد.

به گزارش اکونگار، افزایش نرخ دلار، قیمت خودرو را نیز افزایش می‌دهد. دلیل آن هم، تاثیر قیمت ارزهای خارجی، به خصوص دلار، روی زنجیره تامین و مواد اولیه شامل آهن، شیشه، پلاستیک و… است که برای ساخت خودرو به کار می‌رود. بدین شکل نرخ دلار و قیمت خودرو رابطه تقریبا مستقیمی دارند که با افزایش نرخ این ارز، قیمت ماشین کارکرده و صفر نیز گران می‌شود و با تثبیت یا کاهش نرخ دلار می‌توانیم شاهد ارزانی یا ثبات قیمت‌ها در بازار باشیم. البته کاهش نرخ ارز لزوما همیشه موجب کاهش و ثبات قیمت خودرو نمی‌شود.

افزایش چشمگیر قیمت خودرو در بازارهای داخلی 

قیمت خودرو امروز، یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳، در اغلب محصولات تغییر چشمگیری پیدا کرده است، طوری که در صبح امروز به یک بازار ملتهب با نوسان شدید تبدیل شده است. همچنین قیمت خودرو در برخی از محصولات افزایشی و برخی دیگر کاهش جزئی دارد.

قیمت خودرو‌های داخلی

بازار خودرو‌های داخلی در صبح امروز افت و خیز شدیدی پیدا کرد. اما بیشترین تغییرات را ایران خودرو در بین سایر شرکت‌ها داشته است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) از محصولات محبوب شرکت ایران خودرو، هر کدام به‌ترتیب نسبت به روز گذشته افزایش ۱۱ میلیون تومانی و ۶ میلیون تومانی دارند که با قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و ۹۸۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان