وضعیت بورس در دولت مسعود پزشکیان/ پایان دوران رکود و رخوت در بازار سرمایه؟

شاخص کل بورس تهران در اولین واکنش به انتخابات ریاست جمهوری با افزایش ۳۵ هزار واحدی تا ساعت نه و نیم، به پیشروی در کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی ادامه دهد.

به گزارش اکونگار شاخص کل بورس تهران امروز، شنبه 16تیرماه 1403 در واکنش به نتیجه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با سبزپوشی 91درصد نمادها کار خود را آغاز کرد. 

آینده بازار سرمایه در صورت ریاست جمهوری پزشکیان/ نامزد اصلاحات ناجی بورس می‌شود؟

در ابتدای گشایش بازار، شاخص کل حدود 53هزار واحد افزایش یافت و در این میان، نمادهای فملی، فولاد، وبملت، شستا، فارس، کگل بیشترین افزایش را ثبت کردند.

در میانه معاملات شاخص کل با افزایش بیش از 63درصدی روند صعودی خود را ادامه داده و همچنان بزرگان بازار در صدر مثبت‌سازان شاخص کل هستند. 

تا زمان تحریر این گزارش 682نماد مثبت و تنها 86نماد در وضعیت منفی به سر می‌برند. اکثر نمادهای بازار در محدوده بالاتر از مثبت 5در حال نوسان بوده و 540نماد در محدوده بالاتر از 5تابلو در حال معامله هستند. 

گروه‌های فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی در ابتدای معاملات تا کنون بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داده‌اند. 

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که بازار بورس تحت تاثیر برنامه‌های تیم اقتصادی مسعود پزشکیان به نتیجه انتخابات واکنش مثبت نشان داد . 

بازگشت امید به اقتصاد ایران، بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران خرد به بورس، احتما ثبیت وضعیت اقتصادی و خروج از وضعیت غیرقابل پیش بینی اقتصاد ایران، آغاز مراودات بین‌المللی، انجام مذاکرات بین‌المللی، دوری از تصمیمات خلق‌الساعه و آیین‌نامه‌های  دستوری مهمترین خواسته‌های فعالان بازار سرمایه از دولت مسعود پزشکیان است. 

به اعتقاد کارشاسان بازار سرمایه در صورت حضور افرادی مانند علی طیب‌نیا، حسین عبده تبریزی و ... در تیم اقتصادی دولت چهاردهم انتظار می‌رود بازار سرمایه یک روند رو به رشد آرام و منطقی را در پیش بگیرد. 

بر اساس  نظر کارشناسان وضعیت تابلوی بورس در ابتدای معاملات امروز نمایی از وضعیت بورس در صورت حضور افراد و کارشناسان متخصص در دولت مسعود پزشکیان است که با اجرای برنامه‌های اقتصادی می‌توان انتظار پایان دوران رکود و رخوت در بورس را پیش بینی کرد.  

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد