وضعیت بورس در هفته آینده چگونه رقم می خورد؟/ پیش بینی بازار سرمایه در روزهای آتی+ نمودار

بورس در هفته گذشته روند نزولی را ادامه داد. حالا باید دید در هفته ای که ختم به انتخابات ریاست جمهوری است چه وضعیتی خواهد داشت؟

به گزارش اکونگار، بازار بورس در هفته گذشته به سان هفته های قبلش روند کاهشی داشت.وضعیت بورس در بهار سال جاری به شدت تحت تأثیر عوامل بیرونی بود. آن از فروردین که رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه حمله کرد و سپس عملیات وعده صادق برای تنبیه این رژیم و آن هم از سقوط بالگرد حامل ریاست جمهور و همراهانش.

بورس در آخرین هفته بهار هم سبز نشد/ بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته پایانی خرداد +جدول

تصمیمات اقتصادی موثر را هم کنار بگذاریم از وضعیت دامنه نوسان محدود شده نمی شود به آسانی گذشت. موضوعی که هربار برگی از درخت می افتد گویا مسئولان دلهره از دست رفتن سرمایه مردم به سراغشان می آید و به سراغ شاه کلید فرضیشان یعنی دامنه نوسان می روند. یک بار پس از حمله موشکی به سرزمین های اشغالی این کاهش دامنه نوسان اجرا شد و بار دیگر هم پس از سقوط بالگرد رئیس جمهور. در مورد دوم وضعیت به شکلی پیش رفت که انگار یادشان رفته بود دامنه نوسان محدود شده است. به هرحال هفته گذشته وعده دادند پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم یعنی 9 تیر ماه دامنه نوسان افزایش خواهد داشت.

بازار بورس در هفته گذشته علی رغم خبرهایی که وزیر اقتصاد برای بهبود شرایط بورسی ها داشت، به جز یک روز وضعیت خوبی سپری نکرد و اغلب بازار با افت قیمت مواجه بود. در هفته آتی با توجه به برگزاری انتخابات وضعیت کما بیش به همین شیوه ادامه خواهد داشت. به صورت معمول یک از ابزارهایی که می توان درباره تغییر دولت ها و یا رویه سیاستگذاران حدس و احتمال هایی داشت، بازار سرمایه هر کشور است، چراکه سرمایه معمولا به صورت هوشمند ریسک گریز است و به دلیل ترس از تغییر و عدم ثبات از بازار سرمایه خارج می شود. اما این موضوع درباره بورس ایران به دلیل شرایط خاصش همچون دخالت های پرتکرار دولت صدق نمی کند.

به لحاظ تکنیکال، بازار خط روند صعودی را به سمت پایین شکسته و اکنون در محدوده حمایتی قرار گرفته است. اما با توجه به شکسته شدن خط حمایت داینامیک، روند ریزشی ممکن است از این محدوده فراتر باشد و تا دو ناحیه حمایتی مشخص شده ادامه پیدا کند. اندیکاتور RSI  هفتگی نیز در منطقه فروش در حال نزدیک شدن به ناحیه اشباع است.

بورس.1

هفته آتی مجامع سهام مختلفی همچون شسینا، برکت، غدام، کچاد و غیره برگزار می شود که در جدول زیر به تفکیک موعد برگزاری آورده شده است و مجامع فوق العاده نیز با علامت * مشخص شده است.

مجامع.0

مجامع.1

مجامع.2

مجامع.3

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان