روش سرمایه‌گذاری در طلای سرخ/ چگونه از بورس کالا زعفران بخریم؟

خرید زعفران در بورس کالا با چهار روش گواهی سپرده کالایی زعفران، قرارداد آتی زعفران، قرارداد اختیار معامله زعفران و صندوق‌های زعفران در بورس امکانپذیر است.

به گزارش اکونگار، از زمانی که عرضه زعفران در بورس کالا ممکن شد، این محصول پرطرفدار به یکی از جذابترین ادویه‌های معاملاتی در میان سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.  

از خرداد ماه سال 1397 فروش زعفران در بورس کالا آغاز شد تا بخشی از دلالی‌ها و سودجویی‌ها در این بازار کمتر شود.

کاهش سهم صادراتی طلای سرخ/ زعفران ایرانی در بازارهای جهانی به دست فراموشی سپرده شد

در حال حاضر خرید زعفران از بورس کالا یک روش مرسوم و آسان برای متقاضایان است. البته برای این کار باید از روش‌های مختلفی استفاده کرد.

برای آشنایی با نحوه خرید زعفران از بورس کالا باید با چهار بازار مهم آشنا شد. بازار فیزیکی، بازار فرعی، بازار مشتقه و بازار مالی چهار بازار مهمی هستند که تحت نظر بورس کالا فعالیت می‌کنند.در این بازارها حجم قابل توجهی از محصولات به صورت فیزیکی و یا به صورت اوراق مبتنی بر دارایی معامله می‌شود.

زعفران

چه زمانی خرید زعفران از بورس کالا ممکن می‌شود؟

همزمان با ورود زعفران به بورس کالا، برای بهبود معاملات این محصول، اوراقی برپایه آن شکل گرفت. در بازارهای موجود تولیدکنندگان و متقاضیان سفارش‌های خود را ثبت می‌کنند و درصورتی که معامله دارای تطابق باشد، خرید ممکن می‌شود.

 خرید زعفران از بورس کالا چه پیش نیازهایی دارد؟ 

نحوه خرید زعفران به این صورت است که در ابتدا متقاضیان باید دارای کد آتی بورس کالا باشند و پس از دریافت آن می‌توانند اقدام به خرید کنند.

چطور کد آتی بورس کالا دریافت کنیم؟

متقاضیان باید توجه داشته باشند که کد آتی بورس کالا با کد بورسی کاملا متفاوت است و برای دریافت آن در گام اول باید در سامانه سجام ثبت نام کرد، پس از آن  بامراجعه به وب‌سایت Ebgo باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا دریافت شود و پس از آن می‌توان در بورس کالا معامله‌گری کرد.

مهمترین روش‌های خرید زعفران از بورس کالا چیست؟

همانطور که گفته شد، نحوه خرید زعفران از بورس کالا با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از پرطرفدارترین آنها، گواهی سپرده کالایی زعفران است. در این روش  معامله‌گران فقط با داشتن کد بورسی می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

روش دوم برای خرید زعفران از بورس کالا قرارداد آتی زعفران است برای خرید و فروش قرارداد آتی زعفران بایستی علاوه بر کد بورسی، کد بورس کالا (مربوط به بازار مشتقه) دریافت شود.

روش سوم برای خرید زعفران از بورس کالا، قرارداد اختیار معامله زعفران است که در این روش اختیار خرید یا فروش زعفران با قیمت توافق شده در زمان حال در موعد سررسید (آینده) معامله می‌شود. خریدار حق دارد (نه تعهد) که قرارداد را اجرا کند اما اگر قرارداد به نفع او نباشد از اجرای آن صرف نظر خواهد کرد.

روش چهارم هم صندوق‌های زعفران در بورس است که یکی از روش‌های  صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر کالا به شمار می‌رود.  برای خرید صندوق زعفران نیازی به کد بورس کالا نیست.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان