بازگشایی کم رمق بورس/ کلیت بازار سرمایه نیمه تعطیل است

درحالی که زمزمه تعطیلی بورس تا پایان هفته به گوش می‌رسید بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، بازار سرمایه فعالیت خود را با محدودیت دامنه نوسان از سر گرفت.

به گزارش اکونگار، در اولین روز کار خردادماه ۱۴۰۳، بازار سرمایه با اعمال محدودیت دامنه نوسان به حالت نیمه تعطیل و کم رمق کار خود را آغاز کرد. 

احتمال از سرگیری فعالیت بازار سرمایه / بورس فردا با با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود؟

روز گذشته بورس به دلیل درگذشت سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم رسما تعطیل شد و پیش بینی می‌شد برای جلوگیری از واکنش شدید بازار به حادثه پیش آمده بورس تا پایان هفته تعطیل باشد. 

روز گذشته پیش از آغاز معاملات شورای عالی بورس، تعطیلی رسمی بازار سرمایه را اعلام کرد و مقرر شد تا ادامه تعطیلات بازار سهام متعاقبا اطلاع رسانی شود. از بعد از ظهر روز گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر ادامه تعطیلی به گوش می‌رسید، اما در ساعات ابتدایی شب، اعلام شد که به دلیل تصمیم هیات دولت و عدم تعطیلی سازمان‌ها، ادارات بورس هم مانند سایر نهادها فعالیت خود را از سر می‌گیرد. 

یکی از تصمیمات مهم روز گذشته شورای عالی بورس ایجاد محدودیت دامنه نوسان بود. در جلسه‌ای که هیات مدیره سازمان بورس تشکیل دادند، مقرر شد تا دامنه نوسانات معاملات سهام مثبت و منفی ۲درصد و در صندوق‌های سهامی مثبت و منفی ۴درصد باشد. 

از آنجایی که روز چهارشنبه سراسر کشور به دلیل درگذشت ابراهیم رییسی و هیات همراه در سفر به آذربایجان شرقی تعطیل است، سازمان بورس، امروز سه شنبه اول خرداد را آخرین روز کاری هفته اعلام کرده است و بورس فردا رسما تعطیل است و معاملات بازار سرمایه از روز شنبه پنجم خرداد از سر گرفته خواهد شد. 

در جلسه شب گذشته اعضای هیات مدیره سازمان بورس درباره موضوعاتی مانند بررسی درخواست‌های چند نهاد مالی، موافقت با تغییر سهامداری یک نهاد مالی، اصلاح دستورالعمل مرتبط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری طرح شده و از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت. 

صبح امروز و با ‌آغاز معاملات بازار با وجود اعمال محدودیت‌ها واکنش رسمی به درگذشت سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم داشت و بسیار کم رمق کار خود را آغاز کرد. 

همزمان با گشایش بازار شاخص کل در ده دقیقه ابتدایی فعالیت خود ۴۴۵واحد ریزش داشت و ۶۵درصد نمادها در رنج منفی قرار گرفتند. همچنین ۱۳درصد نمادها هم به صف فروش پیوستند. 

به نظر می‌رسد واکنش بورس به درگذشت سید ابراهیم رییسی در هفته آینده هم با وجود اعمال محدودیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان